Hej alla kunniga. Jag har en 5.1 ljudsystem Logitech x-620
egentligen gjorda för pc) som jag kör till Tv'n och xboxen, det är alltså en bas och jag skulle villja ha de tre bakre högtalarna trådlösa. Är det här något som man kan fixa till på något smidigt vis eller är det billigare att köpa...
Tack på förhand
Trådlösa högtalare
Visst, det går men det finns en del nackdelar.
T.ex. måste du ha en förstärkare i alla högtalarna som blir trådlösa. Samt strömförsörjning.
Du måste också manuellt stänga av dem och volymen hänger inte alltid såbra med de andra högtalarna.
Det som blir svårt är att få bra ljudkvalité, men det finns en del färdiga sändare. T.ex. Kjell & Co har en byggsats för några hundringar som sänder på rundradiobandet.
Kabel är bäst enligt mig iaf, det blir billigare att gömma kabeln snyggt än att göra högtalarna trådlösa...
T.ex. måste du ha en förstärkare i alla högtalarna som blir trådlösa. Samt strömförsörjning.
Du måste också manuellt stänga av dem och volymen hänger inte alltid såbra med de andra högtalarna.
Det som blir svårt är att få bra ljudkvalité, men det finns en del färdiga sändare. T.ex. Kjell & Co har en byggsats för några hundringar som sänder på rundradiobandet.
Kabel är bäst enligt mig iaf, det blir billigare att gömma kabeln snyggt än att göra högtalarna trådlösa...
dom små högtalarna brukar inte vara på många w så man kan ta och bygga en förstärkare för varje, strömförsörjningen är ett annat problem, om den kan sitta på sladd blir det mycket enklare...
Sändare/mottagare kan man göra i flera varianter på rundradioband eller på något lagligt band
Det är rätt mycket pill och kostar en del.
Sändare/mottagare kan man göra i flera varianter på rundradioband eller på något lagligt band

Det är rätt mycket pill och kostar en del.