Planetväxelrattar?
Planetväxelrattar?
För pottar etc? Finns sådana längre? Dvs en knapp med en inbyggd 1:10 planetväxel?
Re: Planetväxelrattar?
Tack, jo, men jag tänkte mig en där man kan fixa skalan själv. Den är inte linjär nämligen
-
Hej!
Menar du en skala för en 10-varvig pott, eller en ratt med inbyggd planetväxel för envarvig pott som gör att 10 varv på ratten blir ett varv på potten?
Menar du en skala för en 10-varvig pott, eller en ratt med inbyggd planetväxel för envarvig pott som gör att 10 varv på ratten blir ett varv på potten?
Det senare. Ratt med planetväxel.Menar du en skala för en 10-varvig pott, eller en ratt med inbyggd planetväxel för envarvig pott som gör att 10 varv på ratten blir ett varv på potten?
-
Om du bara behöver en och det går bra med en begagnad så kan jag tänka mig att skiljas från denna:
Skivan är 54mm i diameter.
Kan vara lite knölig att skicka då den inte går att plocka sönder i platta delar, får gå som paket i så fall tror jag.
De borde gå att köpa någonstans kan man tycka, men jag kan inte påminna mig om att jag sett dom någonstans.
10-varviga pottar med skala är väl standardlösningen, kanske inte så stor efterfrågan på denna konstruktion därav.
Den har 1/4" (6,3mm) axel.Skivan är 54mm i diameter.
Kan vara lite knölig att skicka då den inte går att plocka sönder i platta delar, får gå som paket i så fall tror jag.
De borde gå att köpa någonstans kan man tycka, men jag kan inte påminna mig om att jag sett dom någonstans.
10-varviga pottar med skala är väl standardlösningen, kanske inte så stor efterfrågan på denna konstruktion därav.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag har ett gäng potar med "mångvarviga" skalor, måste inventera och se om det är utväxling eller mångvarviga potar.. kan se om dom går att hitta vid intresse.
Aldrig ens reflekterat över att det fanns båda varianterna
Aldrig ens reflekterat över att det fanns båda varianterna

Jo, det finns varvräknande pottar och utväxlande, med planetväxel. Tidigare kunde man även köpa lösa planetväxlar för 6mm axel.
-