Någon som vet om man kan köpa denna i Europa ?
Detta är en klon av AD SSM2164 som inte tillverkas längre.
CoolAudio
CoolAudio V2164D IC i Europa ?
Re: CoolAudio V2164D IC i Europa ?
De ser ut att ha flera trevliga kretsar som jag saknat under åren. Dock känns hemsidan lite skum, det finns ingen besöksadress, endast telefonnummer och e-postadress, order sker endast via e-post om minimum 2 000 USD. En snabb sökning via Google gav inga andra referenser vad jag kunde se. Men man kanske skulle slänga iväg ett meddelande och fråga om det finns någon distributör som marknadsför deras sortiment.
De säljer inte till slutkund, bara via återförsäljare. Jag har läst en hel del bra om deras produkter på nätet.
Jag skickar ett email till dem och frågar ....
Ett ställe där jag hittat den i USA är Mammoth Electronics
Dessa verkar ha alla deras ICs. Någon som handlat därifrån ?
Jag skickar ett email till dem och frågar ....
Ett ställe där jag hittat den i USA är Mammoth Electronics
Dessa verkar ha alla deras ICs. Någon som handlat därifrån ?
Mailade även Banzai angående denna krets och frågande om de inte kunde ta in den eftersom de säljer andra ICs från CoolAudio.
Fick svar att de skickat över förslaget till inköpsavdelningen som skall titta på det. Man kan ju alltid hoppas
Fick svar att de skickat över förslaget till inköpsavdelningen som skall titta på det. Man kan ju alltid hoppas
OT:
För små projekt sparar dessa applikationsspecifika kretsar väldigt mycket konstruktionsjobb. Tyvärr har jag med åren blivit lite skeptiskt då många kretsar kommer och går ur tillverkning väldigt snabbt. Vid långdragna projekt försöker jag därför undvika dessa typer av kretsar.
För små projekt sparar dessa applikationsspecifika kretsar väldigt mycket konstruktionsjobb. Tyvärr har jag med åren blivit lite skeptiskt då många kretsar kommer och går ur tillverkning väldigt snabbt. Vid långdragna projekt försöker jag därför undvika dessa typer av kretsar.
Analog devices har annars last time buy och 455 PDIP i lager.
http://www.analog.com/en/specialty-ampl ... ntory.html
edit: De har SOIC i lager ocskå, fast då i multipler av 48...
http://www.analog.com/en/specialty-ampl ... ntory.html
edit: De har SOIC i lager ocskå, fast då i multipler av 48...