Vilken är bäst`: Den med aluminiumhalvor och gummi i mellan eller den som är helt i aluminium och konstruerad som en fjäder eller vad det är?
Mvh Terho.
Vibrationsdämpare mellan kulskruv och motor
Re: Vibbrationsdämpare mellan kulskruv och motor.
Köp inte den som är helt i aluminium, är för mjuk och går sönder om det går för tungt.
Jag köpte oborrade kopplingar i gjutjärn från England, riktigt billigt. De var typen med en gummidisk emellan. Det återstår att se hur pass glappfria de blir i verkligheten.
bra och vetathewho skrev:Köp inte den som är helt i aluminium, är för mjuk och går sönder om det går för tungt.

Någon sida vart du köpte dom i från?X-IL skrev:Jag köpte oborrade kopplingar i gjutjärn från England, riktigt billigt. De var typen med en gummidisk emellan. Det återstår att se hur pass glappfria de blir i verkligheten.
Re: Vibrationsdämpare mellan kulskruv och motor
De helt i alu är väl för encoders men säljs ibland som skruvkopplingar.
Fish4parts.co.uk var det. De var väldigt tillmötesgående angående hur jag skulle betala och för att få ner frakten. Mitt tips är att maila dem innan du beställer. Jag har en bra kontakt där i mailen nånstans.Terho skrev:Någon sida vart du köpte dom i från?X-IL skrev:Jag köpte oborrade kopplingar i gjutjärn från England, riktigt billigt. De var typen med en gummidisk emellan. Det återstår att se hur pass glappfria de blir i verkligheten.