-du kommenterade inte mina frågor eller påstående om Vännäsverken

Väteperoxid är nog ett av de renaste drivmedlet skulle jag tro så stay green på dig medLycka till och för allt i världen:
Stay green...
För att använda väteperoxid som ett monobränsle och ha ett bra "drag" måste koncentrationen vara som lägst 80%.Walle skrev:Får jag flika in en liten fråga? Hur bra drag får man om man enbart använder väteperoxid och katalysator utan fastbränsle? Har lite lösa funderingar sedan ett antal år att konstruera och bygga ett väldigt snabbt "radiostyrt" flygplan, och har där funderat på kombinationen väteperoxidmotor för steg ett, och sedan klassisk fastbränslemotor.
Du är nog ute och reser i det fria cyberDW skrev:Vännäs, FOI 5 ligger ju i närheten. De är ju experter på kemiska stridsmedel och således hur de sprids
med raketer, granater, robotar. Har inte Vännäs haft en provstation för skjutning med robotar tidigare?
Vännäs verken? eller är jag ute o reser i det fria cyber
Visst inga problem att slå ihop dom till en tank, men varför skulle jag inte ha någon nytta av en katalysator då?NULL skrev:Är det inte en omväg med trycktank och H2O2?
(Slå ihop dem till trycktank med syre, så har du ingen nytta av katalysator heller)
Det blir tillräckligt för att driva ett raketbälte med. Ett sånt som demonstrerades på invigningen av os 1984 om någon minns? Undrar om det räcker ut i rymden? Tror inte det. Den här videon visar ett likadant raketbälte, den går på enbart väteperoxid (men typ 95% koncentration eller nått sånt) http://youtu.be/lFHPCCs6acwWalle skrev:Hur bra drag får man om man enbart använder väteperoxid och katalysator utan fastbränsle?