Jag hann även efter att jag skrivit den texten igår kväll prova att byta plats på faserna samt ändra ramptiden till det dubbla. Det blev ingen skillnad med dessa förändringar. Jag har en fundering, kan det vara så att det är en fas som har dålig kontakt? Jag "ringde" alla tre faserna mot varandra, men kollade inte om det skilde något i resistans. Jag ska försöka hinna med att testa följande saker idag för att ringa in problemet mer:...när jag kör igång spindeln "stegar" den över, alltså, den kommer aldrig igång, men motorn låter och spindelaxeln darrar. Däremot om jag ger den en liten skjuts i början så hoppar den igång. Det känns som att det skulle vara någon rampning som sker för fort, men har inte hört om sådana problem tidigare. Kan detta hända på 3-fasmotorer? I mitt huvud tycker jag att det borde kunna göra det. Jag tycker att motoraxeln snurrar lätt...
- Testa samma VFD med annan motor och kabel
- Testa samma VFD med samma motor men annan kabel
- Testa annan VFD med samma motor (har dock ingen 2.2kW VFD till, så detta lär nog fela)
Jag har kontaktat säljaren men ännu inte fått något svar förstås.
EDIT: Sprang ut och mätte lite nu, 1,8Ohm mellan alla tre stiften och 0,5Ohm för varje fas i kabeln, så det verkar inte vara så enkelt