Raspberry-Pi i gammalt kassettdäck

Berätta om dina pågående projekt.
viggen82

Raspberry-Pi i gammalt kassettdäck

Inlägg av viggen82 »

Hej, ny här och tänkte visa ett litet projekt som jag precis är i startgroparna med. Skall montera in en raspberry pi i ett gammalt kassettdäck som jag köpte på tradera och använda det främst som mp3-spelare som jag kommer koppla till min bang-olufsen förstärkare.

Vill koppla in allt så att jag kan använda knapparna på spelaren så att man slipper starta tv-n bara för att ändra låt eller likn.

Vet inte om jag skall såga ner ett billigt usb-tangentbord eller om jag vågar mig på att försöka styra det hela med GPIO-anslutningen, då tillkommer det ju en del programmering som jag inte är så haj på men jag skall kolla på det först.

Bilder kommer snart, har redan fått hem spelaren och sitter nu och hoppas på en snabb leverans av hallonpajen :)
Användarvisningsbild
ochkl0620
Kontakt:

Re: Raspberry pi i gammalt kassettdäck.

Inlägg av ochkl0620 »

Coolt!
Har ett gammalt laptop keyboard som jag kan bidra med om du betalar frakten?
Hyvler

Inlägg av Hyvler »

Du behöver inte starta din skärm för att byta + att du kan ansluta genom SSH.
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

En miniskärm istället för kassettluckan kan kanske vara nåt? :idea:
viggen82

Inlägg av viggen82 »

ja, det har jag funderat på men jag får se, vill nog helst ha spelaren funktionsduglig men den som lever får se... vill nog ha en sådan där kassett som man använder i gamla bilar så att man kan koppla in mp3-spelaren i kassettspelaren. Tänkte splitta ljudet så att jag delvis får ljud till förstärkaren och delvis får en signal till kassettdäcket bara för att få igång vu-mätarna.

Nä kanske man ska ta och öppna upp spelaren och ta lite kort på godingen.
viggen82

Re: Raspberry-Pi i gammalt kassettdäck

Inlägg av viggen82 »

Här kommer bilderna till slut, det var mindre plats inuti än vad jag trodde, valet av kassett-däck var garanterat inte optimalt ur det perspektivet men oj vad fräckt det är!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Skriv svar