Transistor BS170, finns likvärdig?
- PoorCadaver
- Kontakt:
Transistor BS170, finns likvärdig?
Jag ska bygga en krets innehållande transistor BS170, men jag har inte denna hemma. Finns det någon annan likvärdig som jag kan testa med tills jag får hem rätt?
Re: Transistor BS170, finns likvärdig?
2N7000 kanske? Inverterad pinout och lägre maxström men annars ganska lik.
Jag tror annars att jag ligger på en hög med BS170, gäller bara att hitta dom. Är det intressant kan du höra av dig innan jag börjar leta...
- PoorCadaver
- Kontakt:
calmar: Jag tror att jag har några 2N7000 hemma. Ska kolla när jag kommer hem! Finns det något man kan gå på för att veta sånt här? Typ några värden eller liknande att jämföra med?
PeterH: Jag kommer troligtvis behöva ett litet gäng, men ev ska jag beställa fler grejer (från tyskland). Måste kolla när jag kommer hem. Vad vill du ha för dem om det blir aktuellt?
PeterH: Jag kommer troligtvis behöva ett litet gäng, men ev ska jag beställa fler grejer (från tyskland). Måste kolla när jag kommer hem. Vad vill du ha för dem om det blir aktuellt?
Om jag hittar på dom kan du få dom 
Edit: om du vill kolla upp någon komponent är ett datablad det bästa du kan kolla...
Edit: om du vill kolla upp någon komponent är ett datablad det bästa du kan kolla...
- PoorCadaver
- Kontakt:
Najs! Kollar när jag kommer hem från jobbet om jag måste beställa mer grejer, så du behöver inte leta en massa nu om du inte vill! Annars tar jag tacksamt emot dem!