Får ej GPS i iPhone II att fungera, vad göra?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Icecap

Re: Får ej GPS i iPhone II att fungera, vad göra?

Inlägg av Icecap »

Vad använder man Samsung KIES till?

Jovisst, det kan synka kalendern med datorn, bara synd att jag har min andra kalender på min iPad. Men där fungerar synkningen redan, tack vara gmail.

Man kan synka kontakter med Outlook - men vem fan använder Outlook? Inte jag iaf, har alltid hatat det program! Att min mobil och iPad sedan synkar bra tack vara gmail-kontot är bara kul.

Överföra bilder och filer kan jag redan medelst USB-kabeln.

Uppdateringar av mjukvaran klarar den själv när det bli något, det är iaf. en funktion i mobilen.

Vad finns det kvar?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Eftersom jag fullständigt vägrar onlinetjänster för mail, Kalender mm. Så.....
Outlook är en fantastisk bra Mailklient.
Nerre

Inlägg av Nerre »

TomasL skrev: Den ringer inte upp slumvisa kontakter med jämna mellanrum, av sig själv, vilket Samsungen gjorde.
Knappast, det var nog snarare att du råkade låsa upp skärmlåset i fickan. Jag hade det problemet med min HTC Hero i början (eftersom där drog man uppåt för att låsa upp skärmen och det råkade man göra väldigt lätt i fickan). Då installerade jag Call Confirm som poppar upp en fråga "Vill du ringa xxxx?".

Men sen bytte jag till en låsskärm där man helt kunde stänga av upplåsning genom att dra på skärmen (istället fick man trycka på meny-knappen).
Inga Offlinekartor i samsungen.
Jag har massor med olika offlinekartor i min Android-telefon. Till bilnavigering använder jag CoPilot och till "skogsnavigering" kör jag OruxMaps med Gröna Kartan. Numera går det ju även att "förcacha" områden i Google Maps.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Nerre den ligger på skrivbordet och ringer upp, utan att någon rör den.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Samsungen levereras INTE med offlinekartor, de får man ju köpa extra.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Det låter ju väldigt konstigt, eftersom dialern i Android (den del som sköter uppringningen) är en app precis som alla andra appar (och den går alltså att byta ut om man vill). Att bara just den appen skulle göra saker utan att man rör telefonen verkar rätt långsökt... det måste vara nån påverkan utifrån... röstuppringning påslaget av misstag?
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Det gick inte att stänga av röstuppringning, utan att avinstallera den helt och hållet, troligen var det den som strulade.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

TomasL: vilka mobiler säljas med navigeringsprogram inlagda? Den enda jag har av sånt är min gamla HTC 3300 från 2006, då med Tom-Tom inlagd och betalat för.

I min android nu har jag Navigon med offline kartor som en app.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Nokia Lumia 900 har det som standard.
Nerre

Inlägg av Nerre »

Jag föredrar ju att kunna välja mellan olika navigerings-appar. Som sagt var, jag växlar friskt mellan CoPilot, Waze, Google Maps, OruxMaps och säkert nån till som jag inte kommer på.
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

TomasL: konstigt att det inte står med i feature-listan hos Dustin då...

OK, på Nokias hemsida står det A-GPS och att man kan ladda ner Bing kartor och Nokia kartor.
Johanb

Inlägg av Johanb »

TomasL skrev: Vet inte om man kan påstå att det är föråldrad hårdvara, och vad de baserar det på.
De verkar basera det på att hårdvaran i mångt och mycket liknar den hårdvara som var aktuell runt 2010 och att det har hänt en hel del sen dess. Nu är det egentligen inget fel med det, det säljs ju en hel del budgetlurar med liknande hårdvara fortfarande.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Eftersom den presterar lika bra som samsungerna och iphonerna, så spelar i det läget hårdvaran ingen som helst roll.
Det är väl kanske så att WP7 är ett såpass bra OS så man behöver inte den absolut senaste och vassaste hårdvaran för att det skall fungera.

Det kanske också säger lite om kvaliteten på IOS och Android, eftersom de tydligen är väldigt hårdvarukrävande.
Johanb

Inlägg av Johanb »

Min gamla HTC Desire (2010) har lite klenare hårdvaruspec än lumian och den har också mycket bra prestanda och klarar fortfarande det mesta som en ny telefon klarar så det är nog inte någon större skillnad i hårdvarukrav.
Om man däremot går upp på högupplösta skärmar så kommer det märkas på prestandan om man inte samtidigt ökar minnesmängd och processorkapacitet.
Det är viss skillnad att hantera över 900000px jämfört med strax under 400000px både minnes och cpu-mässigt.
blueint
Kontakt:

Inlägg av blueint »

TomasL skrev:Eftersom jag fullständigt vägrar onlinetjänster för mail, Kalender mm. Så.....
Outlook är en fantastisk bra Mailklient.
Är poängen att ha det lokalt?, och isåfall varför?
Skriv svar