Får ej GPS i iPhone II att fungera, vad göra?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Re: GPS??

Inlägg av TomasL »

tecno skrev:Kasta inte sten i glashus Tomas :ajabaja:
Öh, vaddå, hivade en galaxy för någon månad sedan, fortfarande det i särklass sämsta köp jag gjort. (den gick till återvinning efter 6 månader typ.)
Köpte en Lumia 900, förmodligen den bästa nallen som jag kan hitta.
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Jag har en sån nokia med hela alfabetet på små knappar.

Den funkar oftast men ibland ser man att det har ringt någon men det har inte låtit om den.
Den funkar oftast bra att ringa på.
Om den knorrar får man gå in på Nokia uppdate och byta firmware och ibland försvinner alla inställningarna då.

Den har dock en överlägsen fördel gentemot ovan nämnda telefoner.
1.) Den inbjuder inte till FaceBookande,E-postande eller Twittrande så när jag hälsar på någon så sitter jag och pratar med den
personen istället förr att "humma med i en monolog" och i bland fylla på med "ursäkta vad sa du"

2.) Den medger intressanta samtal på luncherna, då man inte snabbt kan slita upp den och Googla varje samtalsämne för att rätta den som fällt påståendet.
Visst kan man surfa på den, men ingen normalt funtad persson står ut med den lilla skärmen.

Jag hoppas innerligt att den håller ett par år till så jag inte blir en sådan lallande Zoombie som kontinuerligt sitter försjunken i sin telefon oavsett bröpplop, skidsemester eller vad det må vara.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

Den inbjuder inte till FaceBookande,E-postande eller Twittrande
Du måste ha fått nåt om bakfoten, min S beteer sig inte så. Måste vara handhavandet det skiljer på eller nåt....
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Man behöver ju inte sitta förjunken med telefonen, bara för att det går, gillar heller inte det där med att folk sitter och knappar överallt.
ToPNoTCH

Inlägg av ToPNoTCH »

Oj då...

Det var ju inte mig ni skulle bråka på 8)

jag skrev "inbjuder"..

Fortsätt nu med era jämförelser, jag vet att folk blir mer förbannade på när någon gnäller på deras telefon än när dom säger att deras ungar är dumma i huvudet.

Jag har öppnat chipspåsen redan så sluta nu förfan inte.
Användarvisningsbild
tecno
Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
Kontakt:

Inlägg av tecno »

:bravo:
Nerre

Inlägg av Nerre »

TomasL skrev: Köpte en Lumia 900, förmodligen den bästa nallen som jag kan hitta.
Börja med att definiera "bäst".

Vad som är bäst beror såklart på vad man har för krav, frågan är vad som köper som nästa telefon och hur lätt det är att flytta med filerna dit.

Jag har flyttat alla mina appar och grejer mellan tre olika Android-telefoner (från två olika tillverkare) och det har fungerat hur smidigt som helst och kommer troligen göra det nästa gång jag uppgraderar min telefon.
Användarvisningsbild
Icecap

Re: Får ej GPS i iPhone II att fungera, vad göra?

Inlägg av Icecap »

"Bäst" är ett ganska subjektivt uttryck! Om man har en Porsche 911 vill man kanske påstå att den är "bäst" men när man sedan ska flytta 3m³ grus är den inte lika "bäst" på den uppgift.

Man kan ha bra erfarenheter av en grej och tilltalas av de möjligheter som finns - medan samma saker man gillar kan ogillas mycket hårt av andra som kanske som bäst räknar dessa möjligheter som ett hinder.

Själv har jag en iPad och jag är inte speciellt nöjd med den. OK, skärmen är bra osv. men den är låst till Apples dumma bild/film-format, det är i-detta och i-hint och det är jag inte intresserat av helt enkelt! Den kan vara teknisk bra men helheten är inget bra - för mig! Dock har den vissa fördelar som jag uppskattar och till det är den bra!

Så var försiktiga med "bäst" om man inte vet exakt vilka behov som finns, det blir så fel annars.
Johanb

Inlägg av Johanb »

Den går väl att uppgradera till WP8 så man får lite grundläggande funktioner kanske?
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Icecap: ta en titt på AcePlayer Pro till ipad. kör aceplayer 2.0 betalversion, tror det är föregångaren till aceplayer pro
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Micke_s: tack för tipset men jag har min Samsung Galaxy Mini som gör jobbet synnerligt väl out-of-the-box, är mindre varför jag alltid har den med mig.
Användarvisningsbild
Micke_s
EF Sponsor

Inlägg av Micke_s »

Har själv en Iphone 4 och gillar mest att den känns enhetlig i gränssnittet och att den uppdateras regelbundet.
Apple verkar inte bara döda en version sådär snabbt.

edit: aceplayer är gratis, testa på ipaden annars. Ipaden har ju lite större skärm än telefonen
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

ganska subjektivt uttryck
Naturligtvis är det ett subjektivt uttryck.
Men:
Den ringer inte upp slumvisa kontakter med jämna mellanrum, av sig själv, vilket Samsungen gjorde.
Den går inte i baklås varje dag, vilket Samsungen tenderade att göra.
Den har ett betydligt enklare bättre och effektivare GUI än Samsungen.
Samsungs drivrutiner i PC'n fick ominstalleras med jämna mellanrum, eftersom KIES av någon anledning bara funkar ett par dagar i sträck.
Blåtandsfunktionen var mycket medioker på Samsungen.
Inga Offlinekartor i samsungen.
Sedan finns det naturligtvis en massa ytterligare saker vilket jag finner är bättre på Nokian jämfört med samsungen.
Det enda negativa jag hittat hitintills är avsaknaden av direkt oulooksync, vilket är mycket synd, å andra sidan funkade den inte speciellt bra med samsungen heller.
Den går inte uppdatera till WP8, ser heller inget behov till det, egentligen.
Johanb

Inlägg av Johanb »

En del bloggare verkar se på den som en slags low-end smartphone för "massorna" med sin föråldrade hårdvara och avsaknad av standardfunktioner som tex VPN och SIP.
Användarvisningsbild
TomasL
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av TomasL »

Tja, det är samma som vill ha 100 appar som gör samma sak, när det är fullt tillräckligt med 75, typ.
Vet inte om man kan påstå att det är föråldrad hårdvara, och vad de baserar det på.
Skriv svar