Moddning av RC Radio Turnigy 9x
Re: Moddning av RC Radio Turnigy 9x
Aah, den modellen, vad jag fårstår av manualen så är vipp brytaren är för trainer-läge, den skall stå (i låst läge) tillknäppt i sidled.
Båda Switches skall vara i läge off för V8mottagare.
Båda Switches skall vara i läge off för V8mottagare.

Jag får inte min programmerare att funka med eePe
Jag vet inte ens om jag får min programmerare att funka överhuvudtaget.
Windows 7 verkar ha tagit över min vilja och vet bättre än mig vad de ska vara för drivrutiner. Den installeras automatiskt fast jag valt att de inte ska ske.
I och för sig är inte jag säker på vad de ska vara för drivrutin som ska användas om de nu behöver någon?
Säljaren till programmeraren skriver "4. driver will send online" vilket jag inte har fått...
Jag har denna programmerare från ebay USB ISP ASP Download Programmer Adapter for 51 AVR MCU
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Kan rekommendera smarteparts-brädan för de som ej börjat modda än, sitter som en smäck och en backligt är på G med tack vare smidigt stöd.

Smidig usb-port i batterihållaren.

Smidig usb-port i batterihållaren.

Vill man göra en rejäl uppgradering av sin Turnigy9x så rekommenderar jag att köpa ersky9x "moderkort". Det har en rejält mycket fetare processor, stöd för blåtand, högtalare, logga telemetri till SD-kort, och en massa kul saker. Jag kör detta kortet och är grymt nöjd!
Jag har läst om det kortet tidigare men då var det inte färdigt - är det i produktion nu?
Det har flera fördelar mot en "orginal"-moddad
//UndCon
Det har flera fördelar mot en "orginal"-moddad
//UndCon
Japp, det är klart och i produktion. Jag köpte ett av de första 30 korten "serie"-korten de tillverkade för någon månad sedan. Det är grymt mycket bättre. Nu finns det även talsyntes är i mjukvaran så att radion ska kan "prata" telemetridata utan att man behöver läsa på displayen.
Det verkar vara utsålt för tillfället, men det kostade typ $90 så det är ju ganska dyrt om man jämför med vad radion kostar... Men ganska billigt om man jämför med hur mycket en märkesradio med samma funktionalitet kosstar.