Hej
Jag har under de senaste veckorna haft ett projekt med att sätta på remsor av elektroluminisens band på ett par byxor. Denna är i sin tur ljudkontrollerad med hjälp av mikrofon, AGC-krets, 7 band equalizer och en AT-tiny44. För att styra elektroluminisens bitarna har jag optokopplare med triacutgång samt zero crossing dessa kontrollerar i sin tur triacarna som ger spänning till banden.
Detta verkade fungera bra tills igår då jag provade PWM styrning av banden. De började ganska snart att bete sig konstigt och lysa svagt, ganska snart efter igen smälter det hål vid anslutningen på den ena och ett sprakande kan hörs från de andra. De tålde alltså inte alls att styras med PWM. Då invertern ska ge ut en ac spänning på 100v 2Khz hade jag ändå ganska låg PWM frekvens, ca 62Hz för att inte få flicker från zero crossing regleringen.
Tanken var att ha dessa byxor på ett event som heter Närcon och dit ska jag åka på onsdag nästa vecka. Därför att jag i panik på jakt efter nya elektroluminisens band. Är det någon som vet något sätt att få tag på minst 1m nya band på 4 dagar ? Jag har just nu dessa band http://adafruit.com/products/447.