Ordet Plunch betydelse
- DW
- Kontakt:
Ordet Plunch betydelse
Hej på er.
Jag har tillverkat plunchar åt folk i snart 30 år men vad står ordet för. Det verkar vara det vanligaste uttrycket
inom mekaniken från beställare. Senast frågan dök upp var om jag kunde göra en Plunch till ett stor båtkran.
Ingen har klagat på vad de fått men faan vet om det är plunchar alltid......
Skall det tolkas som något verktyg som stoppas i ett annat? Den första har jag tillverkat hundratals av,
de senare är från nätet under sökning på "plunch" bilder.
plunchar.
Jag har tillverkat plunchar åt folk i snart 30 år men vad står ordet för. Det verkar vara det vanligaste uttrycket
inom mekaniken från beställare. Senast frågan dök upp var om jag kunde göra en Plunch till ett stor båtkran.
Ingen har klagat på vad de fått men faan vet om det är plunchar alltid......
Skall det tolkas som något verktyg som stoppas i ett annat? Den första har jag tillverkat hundratals av,
de senare är från nätet under sökning på "plunch" bilder.
plunchar.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av DW 3 juli 2012, 22:46:49, redigerad totalt 1 gång.
- DW
- Kontakt:
Re: Ordet Plunch betydelse
-ja, det låter naturligt. Jag har ju ingen större naturbegåvning i engelska men vad sägs om detta.
Jag behöver en plunch gjord. Till vad? Jag tänkte mej ett centrum till en centrumslangupprullare.
-då förstår du nog att jag undrar. -jasså en plunch, ja det har vi här bakom liggande
Jag omges nog med en för liten krets människor där ordet har fastnad och jag ofta frågar hur den ser ut.
-ja, en vanlig plunch allså.....
Titta på min översta bild och denna plunch är för mej en adapter med 2 olika gängor. Där jag tolkar adapter
som ett mellanstycke oavsett område, mekanik, elektronik mm mellan A och B.
Kolv/tapp köper jag.
Jag behöver en plunch gjord. Till vad? Jag tänkte mej ett centrum till en centrumslangupprullare.
-då förstår du nog att jag undrar. -jasså en plunch, ja det har vi här bakom liggande
Jag omges nog med en för liten krets människor där ordet har fastnad och jag ofta frågar hur den ser ut.
-ja, en vanlig plunch allså.....
Titta på min översta bild och denna plunch är för mej en adapter med 2 olika gängor. Där jag tolkar adapter
som ett mellanstycke oavsett område, mekanik, elektronik mm mellan A och B.
Kolv/tapp köper jag.
Jag menar att ordet plunch kommer från franskans "plongeur" som betyder dykare. I engelska man lånat ordet i form av "plunger" med betydelsen "kolv" men på svenska kan det också betyda "håltagare".
Själv har jag använt en plunch när jag gjorde hål i en diskbänk för att kunna montera en blandare.
Själv har jag använt en plunch när jag gjorde hål i en diskbänk för att kunna montera en blandare.
Verktyget man gör hål med heter väl punch (som drycken) eller hålpunch?
En stans bonkar man på med lämpligt verktyg, en hålpunch drar man åt.
I alla fall när det gäller den svenska terminologin.
I alla fall när det gäller den svenska terminologin.
Beträffande ordet "plunch"
derived from the acts to plough and to lunch. The meaning is to engage in a session of sexual intercourse after (or with) lunch. Can also be applied to dinner (plinner) and breakfast (ploughfast).