Kugghjul - Braun matberedare - KM 32
Kugghjul - Braun matberedare - KM 32
Har en Braun KM32 matberedare där den så kallade "worm gear" har gått sönder. Den sitter i drivhuset och är gjord i plast. Jag tror det heter någonting med snäck... och är ett cylindriskt kugghjul som är snedskuret på utsidan om ni förstår hur jag menar.
Har tyvärr inte det trasiga kugghjulet kvar så jag har ingen möjlighet att försöka laga det.
Är det någon som vet var jag kan få tag på något sådant. Eller har någon annan idé på vad jag kan göra.
Det är Nr. 12 på bilden som jag är ute efter:
Tack på förhand!!
Har tyvärr inte det trasiga kugghjulet kvar så jag har ingen möjlighet att försöka laga det.
Är det någon som vet var jag kan få tag på något sådant. Eller har någon annan idé på vad jag kan göra.
Det är Nr. 12 på bilden som jag är ute efter:
Tack på förhand!!
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av MPtré 7 juli 2012, 12:53:39, redigerad totalt 1 gång.
Re: Braun matberedare - KM 32
"Eller har någon annan idé på vad jag kan göra."
Köp en ny matberedare och släng den gamla trasiga på återvinningen. Det gjorde vi när den gamla gick sönder.
Köp en ny matberedare och släng den gamla trasiga på återvinningen. Det gjorde vi när den gamla gick sönder.
Har en ny, men jag tyckte det kunde vara roligt att laga när det är så lätt om man har kugghjulet eller nåt liknandelabmaster skrev:"Eller har någon annan idé på vad jag kan göra."
Har du ingen bild eller liknande?
Det hade varit kul att ta del av problemet.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det går ju att spara som PDF så om TS tar sig en titt på detta.
På den bifogade bilden finns en sprängskiss där delen jag söker finns med. Det är tyvärr det bästa jag kan ådsakomma då jag inte har den trasiga delen kvar..säter skrev:Har du ingen bild eller liknande?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.