Stabil 5V + 3.3V i bil/båt utan gidder.
Stabil 5V + 3.3V i bil/båt utan gidder.
Behöver snabbt något som kan ge stabil 5V 1-1500mA 3.3 2-500mA för att driva en Apple Airport i segel båten.
Vet att de finns stabil 5V matning i wikin men jag har varken tid, lust/ork att löda ihop något.
Har tänkt köpa ett pico-psu men de är inte gjorda för fordon, men de kanske funkar i segelbåten där man har eget startbatteri?
Vet att de finns stabil 5V matning i wikin men jag har varken tid, lust/ork att löda ihop något.
Har tänkt köpa ett pico-psu men de är inte gjorda för fordon, men de kanske funkar i segelbåten där man har eget startbatteri?
Senast redigerad av gOry 27 juni 2012, 15:33:25, redigerad totalt 1 gång.
Re: Stabil 5V + 3.3V i bil/båt uten gidder.
Segelbåt , startbatteri? Startbatteri har man väl på en motorbåt men inte en segelbåt? Eller är det typ en "duobåt" med både segel och förbränningsmotor?
Hur som helst så borde det väl gå att köpa två "nätadapter för bil", en för 3,3V och en för 5V? Kapa så att du får så korta kablar som möjligt mellan elektroniken i adaptrarna och airporten, eftersom det annars blir en jordslinga som kan påverka spänningen.
Hur som helst så borde det väl gå att köpa två "nätadapter för bil", en för 3,3V och en för 5V? Kapa så att du får så korta kablar som möjligt mellan elektroniken i adaptrarna och airporten, eftersom det annars blir en jordslinga som kan påverka spänningen.
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Finns ju en mängd andra liknande för fordonsbruk, tex http://www.icd.se/index.php?main_page=p ... ts_id=1020
Förstår inte ironin i det hela?MiaM skrev:Segelbåt , startbatteri? Startbatteri har man väl på en motorbåt men inte en segelbåt? Eller är det typ en "duobåt" med både segel och förbränningsmotor?
PHermansson: Då böjar de bli dyrt...
Såna där färdiga kretskort med justerbar stepdown eller stepup?
Re: Stabil 5V + 3.3V i bil/båt utan gidder.
För 3,3 V hade jag beställt en sånhär typ.
Lång url
och för 5 V en sånhär.
En till lång url
Jag har beställt mycket via aliexpress och aldrig haft några problem.
Lång url
och för 5 V en sånhär.
En till lång url
Jag har beställt mycket via aliexpress och aldrig haft några problem.
Hade varit något om inte "beställaren" behöver de inom en vecka! 
Det var inte tänkt att vara ironiskt. Jag har så dålig koll på båtar så jag trodde att en segelbåt aldrig hade motor (och därmed inget separat startbatteri). Tror jag nu förstått att man har både och på en del båtar.
På segelbåtar i storleksklassen över 8-9 meter så är det mer regel än undantag att man har inombordsmotor...