Det bästa sedan färdigskivat bröd? Magnetmatta!
Det bästa sedan färdigskivat bröd? Magnetmatta!
Magnetisk matta som även går att skriva på med whiteboardpenna, perfekt när man skruvar sönder saker!
Jag tänkte beställa en, hur många pytteskruvar har man inte tappat i sina dagar?
http://www.ifixit.com/Tools/Magnetic-Pr ... 9jpwrVacgo
Jag tänkte beställa en, hur många pytteskruvar har man inte tappat i sina dagar?
http://www.ifixit.com/Tools/Magnetic-Pr ... 9jpwrVacgo
- ochkl0620
- Kontakt:
Re: Det bästa sedan färdigskivat bröd? Magnetmatta!
Verkar ju bra till vissa saker
Inte så fasligt dyr heller 
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Bra att lägga kreditkort på har jag hört
Kanske inte så ofta man meckar med hårddiskar och måste skruva ihop den helt igen, men exempelvis dessa skruvar är inte magnetiska.
Kanske inte så ofta man meckar med hårddiskar och måste skruva ihop den helt igen, men exempelvis dessa skruvar är inte magnetiska.
Om man kollar länken....MadModder skrev:Bra att lägga kreditkort på har jag hört![]()
"Magnetic surface is safe for credit cards, hard drives, and other modern electronics."
Ser ju bra ut, men jag hade gärna haft en som vore lite större, dubbla storleken kanske?
/DeVille
Har du inte sett mythbusters där de försöker avmagnetisera ett kreditkort??MadModder skrev:Bra att lägga kreditkort på har jag hört![]()
Man kan ju annars rolla sitt bord med magnetfärg!
Kreditkortet kanske fungerar.. men inte lika ofta 
- ochkl0620
- Kontakt:
Om det blir samköp så kan jag bli intresserad 
Gillar iden skarpt!
Hmm... har magnetmatta, självhäftande vinyl och skrivare... saknar bara något bra självhäftande skumgummi till undersida för att kunna försöka mig på en diy-variant...
Hmm... har magnetmatta, självhäftande vinyl och skrivare... saknar bara något bra självhäftande skumgummi till undersida för att kunna försöka mig på en diy-variant...
MadModder skrev:Bra att lägga kreditkort på har jag hört![]()
Jag kan inte säga att det gäller för alla men iaf av dom senaste typ 30 hårddiskarna jag skruvat isär och faktiskt testat så har alla skruvar varit magnetiska. Detta har varit hårddiskar i storlekar om 80GB och mindre.
Skruvarna var lätta och såg ut som aluminium och jag blev överlycklig tills jag testade deras magnetiska egenskaper.
Bra idé, men jag tror inte det skulle funka så bra i en verkstad, den skulle bli full med spån.
Nej, inte nog med att det är ett h-e med magnetiserad skruvmejslar, nu blir ju skruven också magnetiserad, samt allt annat, även alla stackars komponentben.
- ochkl0620
- Kontakt:
Som jag sa, kan vara bra till vissa saker 
Inga problem, jag har chip på mitt kort. Att det blir lite svårare att skimma mitt kort gör ju inget.blueint skrev:Kreditkortet kanske fungerar.. men inte lika ofta