Efter byte av lampan i orginal lampmodul, blev det en blixt när jag anslöt kraften med sedan inget mer. Jag tycker inte att något borde hänt fören jag startade. Nu uppför den sig precis som när lampan var trasig. Men jag är skeptisk till att den är det.
Om någon vill köpa vraket så är den till salu.
Projektor lamp modd. Var hittar man kraftig LED med optik?
Re: Projektor lamp modd. Var hittar man kraftig LED med opti
I bland har man inte huvudet med sig. När jag åter igen byglat över "lampan lyser signalen" och byggt om lampan till halogen så inser jag att jag glömde att aktivera knappen som känner om luckan är stängd. Så det var bara att modda om projektorn igen. Då viser det sig att den funkar. Nu måste jag bara hitta på nåot sätt att täta hålet som jag tog upp i lamphuset för att få in halogenlampan.
När du tröttnat kan jag ta över (köpa) och fortsätta skaka liv i projektorn! Har alltid varit intresserad av elektrooptik.
Det var ju mig det var fel på inte projektorn. Så jag ska nog fortsätta med den ett slag till.
Testade du med LED-lampor? Vore intressanta att se en bild på ungefär hur bilden blir. Har en proj som jag funderar på om jag ska slänga eller modda. Lampan lyser visserligen men man ser knappt bilden ens i bäckmörker :----)
Det jag har testet i den vägen står i inlägg 4. Min slutsats är att DLP inte är lämpligt för LED mod. Bilden blev bra, men ljus styrkan ur usel. i kolmörker och liten bild funkar det. Men då menar jag verkligen ett rum utan ljus. Men om du har en LCD så har du helt andra förutsättningar, och även andra problem...