Har skaffat mig en billig surfplatta med android 4.0, men jag kan inte ladda ner youtube appen.
En sådan här: http://cnforward.appliances-china.com/P ... ?ID=221855
Det står att "enheten är inte kompatibel med den här versionen"
Det går ju att se på youtube med webläsaren men vore lättare med appen.
Youtube i billig surfplatta?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Youtube i billig surfplatta?
I min Xperia S så funkar tuben bäst via FF, appen bara hackar. Har ännu inte fått 4.0.
Om enheten är rootad, vilket kinamodellerna oftast är så kan du spoofa modellinformationen till något som är androidgodkänt, t ex en Samsung Galaxy Tab, för att få full tillgång till market. Du bör spoofa en modell som är så lik som möjligt i upplösning och processorfamilj då vissa appar inte är binärkompatibla iom att dom kan exempelvis vara länkade till binärspecifika bibliotek osv. Det värsta som händer om det blir helt galet är att den appen kommer att krasha.
Googla "build.prop tweaks" eller "build.prop model" för mer information.
Edit: Var uppmärksam på att du verkligen ändrar build.prop korrekt, en trasig build.prop kan bricka din enhet.
Googla "build.prop tweaks" eller "build.prop model" för mer information.
Edit: Var uppmärksam på att du verkligen ändrar build.prop korrekt, en trasig build.prop kan bricka din enhet.
Den är köpt i Sverige av ett företag så jag tycker att det Bode funka utan att modda den.
Att den är svensksåld säger väl iofs inte så mycket?
Android i sig är ju open source, så vem som helst kan helt lagligt tillverka, sälja och/eller importera androidenheter utan att på något sätt faktiskt göra nån slags affär/avtal med google. Däremot krävs tydligen nån slags samarbete för att få tillgång till market.
Att byta vad enheten säger sig vara är väl att jämföra med att kryssa ja i nåt användarvillkor när man installerar ett program trots att man faktiskt inte uppfyller villkoren...
Android i sig är ju open source, så vem som helst kan helt lagligt tillverka, sälja och/eller importera androidenheter utan att på något sätt faktiskt göra nån slags affär/avtal med google. Däremot krävs tydligen nån slags samarbete för att få tillgång till market.
Att byta vad enheten säger sig vara är väl att jämföra med att kryssa ja i nåt användarvillkor när man installerar ett program trots att man faktiskt inte uppfyller villkoren...