Chansen är ju helt klart större att man kan "reparera" koden det tvistar jag absolut inte om.sodjan skrev:> ...kör man gcc så kan man i alla fall kolla hur koden för kompilatorn ser ut.
"Kan" är inte detsamma som att det är vettigt, rimligt eller ens önskvärt.
MEN frågan som jag ställer mig är det rimligt att jag som önskar koda pic/avr/Renesas först ska "rätta" kompilatorn sen få igång vad det nu är jag vill få igång. Känns lite på tunn is där.

Visst möjligen om man på något sätt MÅSTE rätta en obsolete processor där programmet inte fungerar på ny hårdvara etc. men då är det ändå ett specialfall.
vespaman:Dreambox är inte helt öppen nej, jag använder en annan firmware som finns som OS, det är ett insticksprogram/plugin till detta som krånglar. Nu har jag gett upp men ack så frustrerande det var(/är). Dreambox samt dess customfirmware (gäller även original) känns som ett hopplock där det inte finns support eller någon "samlad" kunskap utan man får fråga på forum eller googla sig pissless och sen testa en massa "lösningar" som kanske är relaterade eller tom avlägsna till problemet.