Skulle byta radio i min bil, har haft en hyffsad nästan oanvänd Clarion liggande på hyllan ett tag.
Nåväl, naturligtvis har jag slarvat bort installationsanvisningen, och det finns ingen på Clarions sida tydligen.
Vad jag har, en kabel med en Vit mångpolig kontakt i ena ändan (pluggas in i radion) och en, vad jag utgår från är en ISO-kontakt, men det är där problemet infinner sig,
Om jag tolkar ISO-Kontakten rätt, så går det kablar från kraftdelen till radion på följande positioner:
E, orange (belysning?)
F, Blå/Vit (Remote?) är förgrenad med en lös hona.
G, Svart (jord?)
H, Röd, (ACC?), är förgrenad med en lös hona.
Den gula i position C, slutar i en hona.
Den vita kontakten, är uppdelad i två delar, typ, där det är plats för två grövre stift längs ena kortsida, enbart den svarta är ansluten, vidare kommer det ut en lös brun.
Inkopplingsproblem av Bilradio,
- PHermansson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Re: Inkopplingsproblem av Bilradio,
Gul brukar vara konstant plus, för radiominnet mm. sen brukar det finnas högtalarutgångar också, men det bör vara 4 eller 8 kablar.
Problemet är att det inte verkar finnas någon matning till den vita kontakten som sitter i radion.
Hmm, kanske kablaget är skadat, och denna kontakten saknas.
Hmm, kanske kablaget är skadat, och denna kontakten saknas.
En bild skulle nog underlätta, inte lätt att förstå hur det hänger ihop...
Har inte möjlighet till det nu, tyvärr.
Verkar som att den vita kontakten är Clarionspecifik, har hittat en del adaptrar efter lite googlande, dvs Clarion Vit till ISO, och fn. tolkar jag det som att det saknas en kabel i den vita Clarion-kontakten.
Verkar som att den vita kontakten är Clarionspecifik, har hittat en del adaptrar efter lite googlande, dvs Clarion Vit till ISO, och fn. tolkar jag det som att det saknas en kabel i den vita Clarion-kontakten.