Vi har en vision att på ett retrovis samla in data via besökare kring ett bord (typ som ett konferensbord eller liknande). Jag är väldigt novis på hårdvara men har mjukvarubakgrund och kan nog sätta samma ett och ett. Hursomhelst så behöver jag tips kring just vart man kan få tag på hårdvara till följande:
Produktidén innebär att jag vill ha ett 10-tal numpads från gamla tangentbord (alltså det stuket, med dom gamla IBM-tangentborden med stora tangenter som i princip klickar till rejält när man trycker ner dom

Kontentan rent tekniskt är att man kan styra detta via USB, alltså koppla samman alla 10 enheterna till samma dator via USB-hubb eller något sånt. Därefter kan man nog skriva något program i .NET eller Java där man man kan styra utdatan till varje enskild display, samt inhämta data från varje enskilt "tangentbord", vilket då representerar varje medlem i "undersökningen".
Vi vill nämligen kunna samla in data som en enkätundersökning, men få besökaren att uppleva den gamla "labbmiljön" med stora rejäla knappar och en 1-2 rads display där frågorna kommer upp.
Datorn vi skall använda att koppla samman alltihopa är tänkt att vara av nyare modell då den ändå skall så undanskymd. Detta innebär ju att USB blir det primära valet för anslutning (eller?).
Vad tror ni? Har någon en idé kring vart man kan få tag på hårdvarukomponenterna och vad man skall söka sig efter? Är ingen expert alls på hårdvara.. ;(