A: "lödtomte" till Tobii Stockholm

eljonas

A: "lödtomte" till Tobii Stockholm

Inlägg av eljonas »

Hej,

Tobii söker en händig labbtekniker till elektroniklabbet. Perfekt jobb för dig som tycker det här forumet är intressant och vill ha ett sabbatsår från skolan eller helt enkelt få en första fot in i elektronikutvecklingssvängen. Färsk från skolan eller jobbat innan spelar ingen roll.

Gillar du microcontrollers, vet vilken ände av lödkolven som blir varm, kan några fler funktioner på oscilloskopet än autoscale och tycker det är roligt att bygga ihop labbruskor - skicka ett email till johan.bendz@tobii.com och berätta om din bakgrund.

Det finns alltså inga formella krav på 10 år som elektronikproffs eller liknande, det viktigaste är att man tycker det är sjukt roligt med elektronik och är allmänt tekniskt händig.

Mekanisk färdighet (borra, skruva, fräsa, gänga etc.) är meriterande men ej ett krav. Samma sak med programmering och linuxfärdigheter.

Vi kör med arbetsprover så ett bra sätt att hamna högt är att berätta om ditt hobbyprojekt med ord och bild!

Lycka till!

/Jonas

ps. Mer om Tobii: http://www.tobii.com ds.
Användarvisningsbild
dar303

Re: A: "lödtomte" till Tobii Stockholm

Inlägg av dar303 »

Häftigt jobb, jag skulle söka om jag inte redan hade nästan exakt detta fast inom musik! :)
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

drömjobb om man hade varit 15 år yngre :)
Användarvisningsbild
Walle
Moderator

Inlägg av Walle »

Ja, hade inte jag redan haft mitt på det torra så hade jag sökt! :)
Användarvisningsbild
Fagge

Inlägg av Fagge »

Fan mä, 100mil pendlingssträcka om dagen, annars hade det varit som klippt å skuret för mig som nyligen såg sin serviceverkstad gå i graven. :(
Pejlaren

Inlägg av Pejlaren »

Du får väl flytta :wink:
eljonas

Inlägg av eljonas »

Ni som eventuellt har sökt, skicka gärna ett PM så jag vet att ansökningen kommit fram.

Elektronikavdelningen här är inte världens största, så det finns stora möjligheter att jobba med hur kvalificerade saker man vill - så 15 år yngre eller inte behöver inte spela nån roll! :) Att tjänsten utformats så är just för att det inte är helt enkelt att hitta folk som är lite praktiska.

/Jonas
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

Jo, men för 15 år sen var man inte lika rotad i sitt vanliga yrke, hade ingen sambo och inget hus med räntor som ska betalas :)
Skriv svar