Info om SIFAM 'Select' S-1000-serien? (Dig. panelmeter)

X-IL
EF Sponsor

Info om SIFAM 'Select' S-1000-serien? (Dig. panelmeter)

Inlägg av X-IL »

Jag har hittat en fin digital panelmeter, programmerbar och med RS485-kommunikation. Men jag kan inte hitta någon dokumentation. Jag har mailat SIFAM men inte fått något svar ännu, och den enda dokumentation jag hittar på nätet är en sammanställningsbroschyr över alla mätarna i Select-serien, se t ex här.

Anslutningarna på baksidan kan jag nog klura ut ändå, L,N, Ve+, Ve- och HI och LO vilket i ordning lär vara fas, neutral, positiv mätingång, negativ mätingång samt RS485 Hi och Lo. Borde finnas en jordpunkt också kan man tycka, men har inte enheten framför mig nu. Men vore roligt med en användarmanual med programmeringsguide och spec över kommunikationen mm.

EDIT: Ändrade rubriken lite.
X-IL
EF Sponsor

Re: Info om SIFAM 'Select' S-1000-serien? (Dig. panelmeter)

Inlägg av X-IL »

Testade mätaren lite snabbt nu, och den vaknar till liv och man kan bläddra runt i menyerna. Kanske kan jag förstå hur man byter mätområde med mera utan att ha en manual.
X-IL
EF Sponsor

Re: Info om SIFAM 'Select' S-1000-serien? (Dig. panelmeter)

Inlägg av X-IL »

Det är nåt fel som är trasigt... Transformatorn blir väldigt varm, så jag antar att det är kortis nånstans. Dessutom får man inga vettiga mätvärden alls, hoppas att både värme och oförmåga att mäta beror på samma sak. Får kolla igenom kortet sen för att hitta möjliga kandidater. En första inspektion visade inget bränt men att en likriktare(?) blev väl varm, så får väl kolla vad den matar.
Skriv svar