skydda sin kod?

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Re: skydda sin kod?

Inlägg av 13th.Marine »

swech: Varför hjälpa någon när man kan poängtera nått och vara otrevlig på köpet? :wink:
Användarvisningsbild
hubben

Inlägg av hubben »

Däremot kan man ju tycka att det var lite tråkigt att TS bara kommenterade att han fått ett svar, och inte valde att dela med sig av vilket svar han fått.. Och kommentaren om att man nu kan ta bort tråden gör ju att man misstänker att TS tror att detta är ett supportforum där man får svar och inte ett diskussionsforum där man även hjälper till att svara på andras funderingar och berikar forumet med sin nyvunna kunskap...

Sen KAN det ju bero på den totala sågningen av ursprungsfrågan som blev en långdragen historia och som faktiskt är off topic i denna tråd.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Jepp, men man kan välja att be om mer info på ett trevligt sätt, då är sannolikheten större att man får ett svar.
labmaster

Inlägg av labmaster »

Kan du peka ut vad du anser är otrevligt i inledningen av denna tråd? Sodjan ställde två mycket relevanta frågor. Inget av svaren han fick tycker jag öppnade för möjligheten att ge ett tydligt och bra svar.
labmaster

Inlägg av labmaster »

Kolla denna tråd, här är en kille som tänkt igenom sin frågeställning innan han frågade. Det kan kanske bero på att han ägnat mycket tid till att läsa i forumet och funnit hur man på bästa sätt skall få bra och konstruktiva svar på sina frågor.

Visserligen hälsade jag honom välkommen till forument som baserade sig på att han berättade att det var hans första tråd i forumet. Givetvis menar jag inte att man måste vara medlem ett helt år innan man startar sin första tråd och ställer frågor men det skadar inte att tänka igenom sin frågeställning lite innan. Ju bättre frågor man ställer destå bättre svar får man och samtidigt borde det skapa bra förutsättningar för efterföljande diskussion.

Jag skall kanske erkänna att min kommentar om att tråden är värdefull och inte bör raderas höjde adrenalinet hos en del varpå denna långdragna trådhistoria uppenbarar sig.

Min fråga blir, varför skall nya medlemmar få någon slags fribrev och därmed kunna ställa vilka otydliga frågor som helst? Jag tycker att alla såväl gamla medlemmar som nya alltid bör fundera igenom sin frågeställning innan man öppnar en ny tråd. Speciellt om det är ett supportärende som det ofta handlar om i tråd efter tråd.
Användarvisningsbild
13th.Marine
EF Sponsor

Inlägg av 13th.Marine »

Oops, tänkte nog på svaren i en annan tråd :oops:
Skriv svar