Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av Klas-Kenny »

Svårt att avgöra hur hög hastighet det krävs att den kommer upp i :humm:

Sen så är nog borstlöst att rekommendera om ursprungsproblemet var att det lät för mycket :vissla:
Användarvisningsbild
MiaM

Inlägg av MiaM »

cosmox:

En off-topic-fråga på din bild:

Har du möjligtvis köpt Simpson-bänkmultimetern på ETA-auktion nyligen? Jag blev mest nyfiken för jag köpte en Simpsonmultimeter på senaste ETA.

Otroligt nog har jag nog lyckats slarva bort min :shock: men visst har den omvända bananer? I så fall, har du hittat lämpliga banankontakter och i så fall var/hur? Jag funderar på att byta till vanliga polskruvar, fast först måste jag dels såklart hitta var jag lagt min och dessutom behöver jag göra mig av med värsta glappet/oxiden i omkopplarna...

gOry: en liten "bandspelarmotor" borde orka driva några lysdioder, gissar jag utan att ha nån koll på hur mycket ork det är i råttorna.

OBS att du måste kolla om det sitter varvtalsregulator i själva motorn, i så fall måste den lobotomeras bort för den lär troligtvis inte vara nån bra ledare i backriktningen och den kan nog i värsta fall ta stryk av backspänning.

En diodbrygga kan vara en bra idé, eller så sätter du olikfärgade lysdioder för de båda rotationsriktningarna :tumupp:
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

Eller använda en stegmotor + dioder som generator.

/// Marcus
1802

Inlägg av 1802 »

Jag har slaktat div data utr med stegmotorer. Där sätter jag LED's direkt i kontakten. Kontakten ser ut som https://www.audiovisualdevices.com.au/r ... t_fd5.html , men mina stegmotorer är plattare lite större och runda. Jag har även skruvat fast en hdd magnet exentriskt, så jag får en snurra. Verkar som det blir pulser, för det ser ut som massa LED's.
tokfan

Rördriven effektpedal till gitarr

Inlägg av tokfan »

stulet inte så imponerande schema. mest stolt över min kreativ design i ms paint ;)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Klas-Kenny

Inlägg av Klas-Kenny »

Oj, känns läskigt med ett rör stickande upp ur en fotpedal, verkar lite ömtåligt för att sparka runt på golvet :)

Riktigt snyggt var det i alla fall!
tokfan

Inlägg av tokfan »

ja jag har tänkt på det också. Men det blir nog bara hemmaanvändning utan alkoholhaltiga drycker.
kollade en som byggt en liknande på youtube och den lät inte helt klockren. bara en kul grej när jag hade delar hemma.
thompa89

Inlägg av thompa89 »

Hade ett gammalt trasigt xbox 360 så jag tog ut rf-modulen och gjorde den pc-kompatibel. Nu kan jag äntligen spela med min trådlösa handkontroll istället för den trådade :D

Ett gammalt kassettbandskal fick agera låda..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Har du satt dit något för att sänka spänningen till modulen? Läste nånstans att dom ska gå på 3,3V och inte 5V.
zoomyx

Inlägg av zoomyx »

Tjusigt thompa! :bravo: Vacker inbyggnads låda :lol:
thompa89

Inlägg av thompa89 »

Electricguy skrev:Har du satt dit något för att sänka spänningen till modulen? Läste nånstans att dom ska gå på 3,3V och inte 5V.
Kör 2st 1N4001 för att sänka spänningen.

Följde denna guide om ngn är intresserad..
http://diru.org/wordpress/2011/03/wirel ... ial-dongle
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Okej. Då är det ju lungt. :) Tänkte bara så att du inte eldar ner modulen.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

Electricguy skrev:Ja det verkar inte bättre. har läst om måånga personer som har fått sina G5:or att lägga av. verkar vara kassa kondingar.. som sedan slår ut andra saker. Dom vätskekylda modellerna börjar läcka och kylvätskan gör frätskador på diverse saker.
Apple kan ju fan inte ha tänkt till med vätskekylningen.. om man nu får det att läcka som ett såll så trycker man alltså vätskan genom systemet. Det är tokfel.. man ska suga igenom det. För om det då springer läck så suger det bara in luft.
Hur tänkte du nu?
Cirkulationspumpen drar ju bara runt vätskan. På ena sidan pumpen är det undertryck, och på andra sidan övertryck. Systemet är ju slutet, så man kan inte säga att pumpen antingen suger eller trycker. Den gör både och. Och tar man hål på en slang var som helst händer absolut inget mer än vad som skulle hända med pumpen avslagen.
Undantaget är om man kör öppet system, och har sin öppna tank längst ner på botten. Då kan man suga vätskan genom slangarna. Men vem 17 har så?
Användarvisningsbild
Cano
Kontakt:

Inlägg av Cano »

thompa89 skrev:Nu kan jag äntligen spela med min trådlösa handkontroll istället för den trådade :D
:vissla: Länk :vissla: :)
Men det kanske inte var en trådad Xbox kontroll du spelade med.
Användarvisningsbild
Electricguy

Inlägg av Electricguy »

Inte direkt nåt projekt (än)
Dagens Arduino pill..
DHT11 Arduino thermometer / hygrometer
Skriv svar