Någon som vet vilken princip man använder sig av i denna självföljande vagnen?
http://www.golfcaddygogo.com
De tekniker jag läst om hittills med en enda RF-sändare verkar inte ha upplösning i avständ och rikning som skulle duga.
/Fredrik
Självföljande golfvagn...hur faan funkar det ?
-
Re: Självföljande golfvagn...hur faan funkar det ?
Ser ut som de kör med en ultraljudssändare på golfaren och några ultraljudsmottagare på vagnen.
- prototypen
2 GPS och lite programvara och kommunikation mellan, nej tror inte riktigt på den iden.
Undrar vad som händer när man slår bollen ner i en damm, är den vattentålig?
Protte
Undrar vad som händer när man slår bollen ner i en damm, är den vattentålig?
Protte
Jösses. Snart ska man väl ha en "ATC" som lyfter ut klubborna åt en och varför inte en anordning som svingar klubban också?
Ursäkta kladdet. Jag var bara tvungen.

Ursäkta kladdet. Jag var bara tvungen.
-
Ultraljudssändare med en array av mottagare var min första tanke med. Sedan läste jag om en RF-transmitter någonstans och började tänka på
avståndbedömning med bluetooth, wifi etc fast då är noggranheten inte i närheten av det som behövs.
Kanske blandade ihop alla sidorna i går kväll när jag sent surfade runt och kollade på marknaden.
/Fredrik
PS
Principen kan användas på många områden inte bara på golf så se det som ett exempel alla ni golfkonservativa
avståndbedömning med bluetooth, wifi etc fast då är noggranheten inte i närheten av det som behövs.
Kanske blandade ihop alla sidorna i går kväll när jag sent surfade runt och kollade på marknaden.
/Fredrik
PS
Principen kan användas på många områden inte bara på golf så se det som ett exempel alla ni golfkonservativa