Om man har "slarvat bort" RETLW instruktionen
som ska ligga där så blir det den effekten...

Att jag inte brydde mig berodde på att jag tror att
det sas att det hela fungerade "ett tag". CALL till 3FF
är ju nästan det första som sker !?
Då jag för tillfället använder Internal OSC så behövs den alltså inte men koden är tänkt att bli en stegmotorstyrd klocka så tanken är att ha en extern kristall i slutändan så jag tänkte att jag låter kodsnutten vara kvar.Micrichip skrev:; OSCCAL RESTORE (not required if internal OSC is not used)
Kod: Markera allt
BANKSEL OPTION_REG
MOVLW b'00000000' ;Här sätter vi prescaler på de sista 3 bitarna
[b]185[/b] MOVWF OPTION_REG
BANKSEL TRISIO
MOVLW b'00100000'
[b]189[/b] MOVWF TRISIO ;Sätter alla I/O till utgångar, Utom MCLR
Message[302] C:\PICPROG\STEGMOTORSTYRNING\12F629TMPO.ASM [b]185[/b] : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] C:\PICPROG\STEGMOTORSTYRNING\12F629TMPO.ASM [b]189[/b] : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Då jag för tillfället använder Internal OSC så behövs den alltså inte men koden är tänkt att bli en stegmotorstyrd klocka så tanken är att ha en extern kristall i slutändan så jag tänkte att jag låter kodsnutten vara kvar.Micrichip skrev:; OSCCAL RESTORE (not required if internal OSC is not used)
BANKSEL OPTION_REG
MOVLW b'00000000' ;Här sätter vi prescaler på de sista 3 bitarna
[b]185[/b] MOVWF OPTION_REG
BANKSEL TRISIO
MOVLW b'00100000'
[b]189[/b] MOVWF TRISIO ;Sätter alla I/O till utgångar, Utom MCLR
Message[302] C:\PICPROG\STEGMOTORSTYRNING\12F629TMPO.ASM [b]185[/b] : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] C:\PICPROG\STEGMOTORSTYRNING\12F629TMPO.ASM [b]189[/b] : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
> Då jag för tillfället använder Internal OSC så behövs den alltså inteMicrichip skrev:; OSCCAL RESTORE (not required if internal OSC is not used)
Haha, ja den var ju lätt att se att jag läst "felvänt och upp å ner".; OSCCAL RESTORE (not required if internal OSC is not used
Egentligen är texten inte ett problem att tolka utan det handlar mer om varför kompilatorn skriver det.Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.