Har precis börjat med ett litet projekt, tänkte jag skulle bygga ihop mig en liten förstärkare till en subwoofer att ha till tv'n när det går en bra rulle eller vid filmvisning osv. Förstärkaren är en billigare variant på många andra, får om det funkar eller om det inte blir så bra som önskat. Får tiden utvisa. Förförstärkaren är en subwoofer förstärkare, alltså filtrera bort de höga tonerna och således endast behålla de låga frekvenserna, baserad på två OP, NE5532. Vilka anses väl vara någorlunda lämpliga för audio-projekt. Ställbar volym, fas, frekvens är med på kortet.
Förstärkaren är tänkt att kunna, i teorin, vetifasen om det går i praktiken att klara av 150 watt i 8 ohm. Tveksam till detta utan hoppas snarast på att den kalrar av en 100watt iaf. Men det märker jag, får se vad den klarar av när jag börjat testa det.
Tyvärr kommer inte bilderna nu förrän på färdiga kort och en del komponenter som behövs för det. Kommer även schema på både förförstärkare och förstärkardelen. Blir lite komponentbilder och kretskortsbilder nu till att börja med.
Har även fått fatt i en fet transformator till att driva förstärkaren med. Vet ej om det blir två förstärkare eller om jag bara använder det ena kortet jag har. Får se om jag vill ha en eller två subwoofers, vore ju dock rätt gött med två, en var sida om soffan

Nåja, nog snackat. Här kommer de första bilderna: