Mitt mål är att försöka uppnå något liknande http://muslimgamer.com/real-life-gaming-quadcopter/ i både smidighet och snabbhet, men jag är tveksam till om jag kommer klara av det, och det är därför jag startar den här tråden. Är det något särskilt jag bör tänka på? Något vanligt problem som brukar uppstå när newbs försöker sig på något av denna kaliber?
Jag har en hel del erfarenhet av både programmering och linux, mina lödningsskills bör dock slipas på. När det kommer till fysik/matte sträcker sig mina kunskaper inte långt men jag har däremot ett starkt intresse!
Kikat runt en hel del efter information och hittat lite smått, men inte särskilt mycket ändå. Någon som kan hinta till nån bra site/artikel/guide över det tekniska?

Mina planer so far:
Pandaboard ES körandes Linux Debian och ett native kontrollersystem skrivet i C(++), hittar jag inget bra opensource (typ aeroquad) så skriver jag ett själv, som kommer ta hand om automatiskt hovring/stabilitet, samt styrning, genom att kontrollera RPM'n på motorerna efter input ifrån både sensorer och human. Har kodat en hel del saker i C++ som kan liknas detta (typ att ställa in velocity på ett objekt automatiskt efter omgivningen och särskilda parametrar), så jag känner mig relativt säker på attk lara det.
Ram i kolfiber, slitstarka skruvar som sitter där dom ska. Någon encasing i mitten av något skumliknande material som håller Pandaboarden och komponenter säkra.
Motorer? Ingen aning, läst att oborstade elmotorer ska funka bäst. Tänkte börja kolla på detta när kortet har kommit, men ni får gärna tipsa om lite setup!
Motor-to-motor-radius? Något liknande den i videon jag postade. Stödben som fälls ut automatiskt när man är mindre än 1.5m från marken(JA, jag ska ha denna funktionen oavsett hur onödig den kan verka!

Kommer självklart lägga upp ett projekt på forumet ni kan följa också! Ska bara vänta på att pandaboarden kommer

EDIT: Oh right! Kommer även sätta en kamera undertill på den, som ska vara vridbar 360grader vänster och höger, och ~200grader upp och ner. Kommer skicka feedback från denna kamera till en laptop jag även styr den med.