Har någon erfarenhet av dom billiga SSD diskarna som finns på marknaden för bruk i en Mach3 PC, pålitliga?
Maskinen är en IBM P4 3.0Ghz 1G ram XP kör väldigt små program så skulle nog klara mig med en lite disk.
skälet till att jag vill ha SSD är vibrationerna av maskiner i närheten kan sabba en vanlig disk.
SSD hårddisk för Mach3 PC
Re: SSD hårddisk för Mach3 PC
Jag kan inte se varför det inte skulle fungera. Jag har kört med en sån där CF-IDE adapter och det fungerade så en "äkta" SSD disk funkar säkert alldeles utmärkt. Hur pålitliga just de diskar du refererar till är har jag däremot ingen aning om.
Har hört att diskar med Sandforce chipset har många haft problem med?!
Hur snabbt går det att boota från ett CF kort är dom inte vanligtvis ganska långsamma?
Hur funkar det där med nätverks boot ska väl först och främst finnas som option i BIOS, hur funkar det med typ Boot sector osv via nätverket? eller funkar nätverks hårddiskar liknande "vanliga" diskar?
Hur snabbt går det att boota från ett CF kort är dom inte vanligtvis ganska långsamma?
Hur funkar det där med nätverks boot ska väl först och främst finnas som option i BIOS, hur funkar det med typ Boot sector osv via nätverket? eller funkar nätverks hårddiskar liknande "vanliga" diskar?
- Klas-Kenny
SSD i fräsdatorn vore trevligt, alltid lika tråkigt att stå och vänta på att den ska boota för att spindlen är ivägen för att spänna fast det som ska fräsas 
Jag kör SSD i två maskiner, en billig 40GB i TV-datorn och en lite dyrare 120GB i min vanliga, har inte haft några problem alls där och ser absolut ingen anledning till att det inte skulle fungera att fräsa med.

Jag kör SSD i två maskiner, en billig 40GB i TV-datorn och en lite dyrare 120GB i min vanliga, har inte haft några problem alls där och ser absolut ingen anledning till att det inte skulle fungera att fräsa med.
Körde en billig (OCZ) ett tag, den dog efter ett år...
Nyare firmware påstås vara bättre men det blev en Intel som ersättare
Om datorlådan vibrerar såpass att du är orolig för hårddisken så finns mycket att se över...
Ev fläktars lager, tyngre kylare går bort, uppstagning av expansionskort och kablar osv.
0,02€
/Kenny
Nyare firmware påstås vara bättre men det blev en Intel som ersättare

Om datorlådan vibrerar såpass att du är orolig för hårddisken så finns mycket att se över...
Ev fläktars lager, tyngre kylare går bort, uppstagning av expansionskort och kablar osv.
0,02€
/Kenny