Hej,
Har någon koll på var man kan få tag på lite finare plywood som har de två yttersta lagren (första och sista) av plast, vinyl eller vad det nu kan tänkas vara? Tänk material att bygga möbler av. Högblankt kanske.
Tackar för tips!
/Anders
Finare plastbelaggd plywood
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Finare plastbelaggd plywood
Möbel snickerier, det finns/fanns en i Gnesta som gjorde en massa olika typer av skol/labb möbler. De sålde i hela skivor och man kan även få tillsågat ja tom fullt ut bearbetat.
Men minnet..... vad dom heter. Köpte mitt material till trådgnisten därifrån tillsågat. Låt Google jobba lite så hittar du nog.
Men minnet..... vad dom heter. Köpte mitt material till trådgnisten därifrån tillsågat. Låt Google jobba lite så hittar du nog.
Finns en plywood som kallas för "laser plywood", används där man skär ut trädelar med laser tex vid tillverkning av stansmatriser för kartong industrin. Den plyfan är belagd med ett tunt lager melamin på båda sidor. Finns i olika tjocklekar.
/Peter
/Peter
Det här senaste inlägget har jag missat tills nu. Tackar, det var ett bra förslag. Tex Europlywood säljer sånt. Jag skall ge mig in djupare i det träsket...