Nej ärligt talat så beror det på att jag är lite "nojig" över saker som ska stå på obevakat och över nätterna. Jag har sett hur "omodifierade" saker börjat brinna helt av sig själva. En gång var det en avslagen hårtork med kontakten i. Jag skulle iväg o låste dörren, kommer några meter iväg när jag hör hur den startar så jag gick tillbaks o ser hur den f-n tar eld. Hade det hänt 5sekunder senare så hade jag brännt ner hela huset. Man får sig en tankeställare. Liknande händelse hände med en nästan ny braun rakapparat på laddning. Jag gjorde en dubbelkoll innnan jag skulle lämna huset, började med den nojjan efter hårfönen och upptäcker att den höll på att förvandlas till en rökgranat. Och den var riktigt jävla varm, typ +100grader ute på skalet. Tänk om konstruktören varit lika nojig o satt i en termosäkring i dom?
Därför vill jag gärna ha något som är dubbel säkerhet när vi pratar nätspänning och den fan ska logga i några månader utan tillsyn.
Så sent som idag så var det en diskusion på jobbet efter att jag återigen lagat våra cnc-maskiner, Den här gången var det en Siemens 611 55/71kw powersupply som tydligen har upp emot 600volt på likströmsskenan. Bytte ut den, inga konstigheter. Men vissa personer tycker att jag är "oförsiktig" som går in o gör sådant på maskinerna istället för att vänta 3 dagar på en servicetekniker...... Och här är jag visst en fegis.....