Står i behov av 24V DC ca 1000W och tänkte seriekoppla två 12V server strömförsörjningar: http://www.chicagocomputersupply.com/ibm67hotplre.html
(som eksempel)
När det står "redundant", vad kan det betyda? Jag är medveten om att dessa ofta får "jumper" startas, jag vill inte ha någon "reserv" funktion att halva effekten ligger parallell kopplat (redundans?)
Tack på förhand!
Server Psu redundant?
Re: Server Psu redundant?
Jag är övertygad om att dom menar att servern normalt sett levereras med en PSU, men du köper till denna för att få redundant spänningsmatning , dels får man en kontakt till (förslagsvis en som går via UPS och en utan), dels ett PSU när det andra pajar.
Oftast är dom identiska ändå.
Oftast är dom identiska ändå.
- zekkexavior
Redunant betyder väl att om du har båda inkopplade och en av dem går sönder, kommer inte servern att stanna upp utan bara skicka ett felmeddelande så att du kan byta ut den trasiga under drift? 
Tjipp!
Jo det är nog "hotswap" på den och man sliter ur den/dem som man vill, blev rädd att det var någon special funktion (har sett det tidigare)
Tackar
Jo det är nog "hotswap" på den och man sliter ur den/dem som man vill, blev rädd att det var någon special funktion (har sett det tidigare)
Tackar