Köpa första CNC fräsen
Re: Köpa första CNC fräsen
Det går nog bra! Den är väldigt liten och söt, du får ta nån bild på den med typen snusdosa på så vi får se sen!
Det går nog bra ska du se, jag var också lite nervig, men det funkade ju för alla oss andra som gjort samma sakdubbear skrev:Jag la precis en order på Ebay
Vad bara måste man köpa till nu?
Fan va nervös jag är att något ska gå fel

Det jag direkt insåg att jag behövde köpa var er11 spännhylsor, för fräsar som inte har 1/8" (3.175mm) skaft, och så självklart fräsar av olika modeller då...
Jag beställde hylsor och fräsar från Sorotech och är mycket nöjd. Ett annat populärt ställe att köpa saker från är CNC-Plus. Vill man köpa på hemmaplan skulle jag rekommendera tex Schuchardt Maskin AB i Huskvarna.
/F
Tack för dessa lyckönskningar=)
Jag är fortfarande lite nervig då säljaren inte har hört av sig.
Jag är fortfarande lite nervig då säljaren inte har hört av sig.
Som jag kommer ihåg det så fick inte heller jag någon bekräftelse via e-mail. Jag har för mig att jag en kort tid efter köpet kunde se 'tracking numret' på min e-bay sida. Den säljare jag köpte av skeppade från Portsmouth i England och transporten sköttes av DPD, där jag kunde följa paketen (http://www.dpd.co.uk/). När försändelsen nådde sverige så var det Posten som tog över och levererade till dörren.
/F
/F
-
Jag har en 3040 i samma "modell". Är mycket nöjd men jag är ny på detta så mitt "ord" väger inte så tungt. Jag har dock också fått byta kablage.
Jag ställer en liten fråga här som inte riktigt har med tråden att göra men som jag ändå tror att "dubbear" kan ha nytta av.
Hur byter ni era ER11 hylsor? Jag har en full uppsättning med ER11 hylsor som jag köpt på ebay och några fräsar som inte är 3.175mm i skaftdiameter. Men jag har aldrig lyckats byta hylsa.
Så, hur gör ni för att byta ER11 spännhylsor. Jag har letat men inte hittat något. (Förutom en som använde pvcrör och ett knep men de rör jag hittat passar inte)
MVH Peter
Ps. Jag tror säkert att din fräs kommer. Min kom förövrigt fullt monterad. Såg tidigare i tråden här att någon nämnde att byta kablage innan man skruvade ihop den.
Jag ställer en liten fråga här som inte riktigt har med tråden att göra men som jag ändå tror att "dubbear" kan ha nytta av.
Hur byter ni era ER11 hylsor? Jag har en full uppsättning med ER11 hylsor som jag köpt på ebay och några fräsar som inte är 3.175mm i skaftdiameter. Men jag har aldrig lyckats byta hylsa.
Så, hur gör ni för att byta ER11 spännhylsor. Jag har letat men inte hittat något. (Förutom en som använde pvcrör och ett knep men de rör jag hittat passar inte)
MVH Peter
Ps. Jag tror säkert att din fräs kommer. Min kom förövrigt fullt monterad. Såg tidigare i tråden här att någon nämnde att byta kablage innan man skruvade ihop den.
- Krille Krokodil
"Gratis" är ett ordet jag skulle använda för att recensera priset på den maskinen, så även om man får fixa och byta en del så är det en bra affär.
PopUnoNKok>>> Vet ju inte riktigt hur spindlarna ser ut i verkligheten men det verkar ju följa med två tunna fasta nycklar, den ena runt spindelmuttern, den andra runt axeln. När du fått loss muttern sitter nog hylsan kvar, försök då att se hur den är "ivickad", man sätter i och tar ur dem i en vinkel först, syns litegrann av vad jag menar på denna bild: http://www.bridgat.com/files/14025.jpg