Tumvärmare
-
Tumvärmare
jag såg nån som sålde en tumvärmare till en skoter...
jag skulle verkligen behöva något liknande till min moppe nu när hösten kommer och man nstan förfryser fingrarna när man kör. det kan väl inte vara så svårt att bygga något liknande själv.. nån som har nåt bra tips? eller har byggt nåt liknande själv?
jag skulle verkligen behöva något liknande till min moppe nu när hösten kommer och man nstan förfryser fingrarna när man kör. det kan väl inte vara så svårt att bygga något liknande själv.. nån som har nåt bra tips? eller har byggt nåt liknande själv?
-
Hej
Du kan ju ta en volframtråd eller liknande och linda den runt fingrarna...sen kopplar du ändarna till någon spänningskälla te.x mopedens batteri eller generator...
Då får du varma händer
Skämt och sido...
Du kan ju göra som jag beskriver ovan men fixa något som blir lagom varmt och sy in i ett par handskar...
//Elias
Du kan ju ta en volframtråd eller liknande och linda den runt fingrarna...sen kopplar du ändarna till någon spänningskälla te.x mopedens batteri eller generator...
Då får du varma händer

Skämt och sido...
Du kan ju göra som jag beskriver ovan men fixa något som blir lagom varmt och sy in i ett par handskar...
//Elias
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
kantaltråd är bra till det där. Läste nånstans om en som gjort ett par eluppvärmda sulor till sina vinterkängor. Batteridrivet. 
[edit]
Här var det

[edit]
Här var det
Det finns eluppvärmda handskar till MC, man monterar ett speciellt handtag på med ett par ringar som ger kontakt ich då har man värme. Att värma upp handtagen ger inget, det är handskar som gäller, de kan sedan värmas upp såklart och där är det nog kantaltråd eller liknande som gäller.
Du kan ju såklart också montera dessa "häftiga" muffar som speciellt äldre har, alltså handskar som sitter fast på styret....de ger ett väldigt moget intryck och de spridar gläder: jag asgarvar varenda gång jag ser såna!
Du kan ju såklart också montera dessa "häftiga" muffar som speciellt äldre har, alltså handskar som sitter fast på styret....de ger ett väldigt moget intryck och de spridar gläder: jag asgarvar varenda gång jag ser såna!
Jag har gjort värmehandtag till min fyrhjuling med kantaltråd, både på handtagen och på "tumgasen" där man oftast fryser mest. Det tar ett par minuter innan värmen kommit igenom både hantagen och handskarna, men det fungerar faktiskt fint. Har för mig att jag använder totalt 20W på alla tre lindningarna.
Om du är ute efter att köpa en färdig lösning för uppvärmning av handtagen så finns det här Skoterdelen.com
Gick dåligt att direktlänka, men du hittar dom under "Tillbehör för skotern" > Handtagsvärmare.
Gick dåligt att direktlänka, men du hittar dom under "Tillbehör för skotern" > Handtagsvärmare.
- 13th.Marine
- EF Sponsor