Jag tycker inte det finns anledning att dela upp Mikroprocessorer i undergrupper.
Det jag tycker ska göras är att flytta Mikroprocessorer till huvudkategorin Elektronik
där den hör hemma med tanke på den stora variation frågorna/inläggen har.
Trådarna/inläggen handlar knappast enbart om Mikroprocessorn som enskild komponent
utan istället allt övrigt runt omkring användningen av uC/mikroprocessorer.
Hur har Mikroprocessorer hamnat i huvudkategorin Komponenter överhuvudtaget?
Något i forumets begynnelse antagligen...?
Idag känns placeringen av Mikroprocessorer i kategorin Komponenter helt enkelt fel.
Ett litet förslag, undergrupper för ARM, AVR, PIC, x86 etc
Re: Ett litet förslag, undergrupper för ARM, AVR, PIC, x86 e
Eller, ta bort "Komponenter" helt och behåll enbart "Elektronik" och "Övrigt"
som huvudgrupper. Uppdelningen mellan "Elektronik" och "Komponenter"
känns lite konstgjort men har kanske, som du säger, historisk bakgrund.
som huvudgrupper. Uppdelningen mellan "Elektronik" och "Komponenter"
känns lite konstgjort men har kanske, som du säger, historisk bakgrund.
Tar man bort mikroprocessorer så finns bara "optokomponenter" och övriga "komponenter kvar" och då kan man också göra en enda "komponenter" under sektionen Elektronik, dvs kvar blir bara sektionen Elektronik och Övrigt. Under "Komponenter" skulle i så fall sådant ligga som är specifikt just för en viss komponenttyp men egentligen inte hur man integrerar dom?! Typ. Går det att göra en sådan indelning?
Tycker inte heller man behöver dela upp det så mycket. Ofta använder jag sökfunktionen på hela forumet istället för att bläddra runt i kategorierna.
Att det inte är för många kategorier är bra. Dock tycker jag att kategotin mjukvara/litteratur är lite onaturlig. Ligger i så fall inte litteratur närmare kategorin guider?