Sitter här med en PICKit 1 och försöker att få till något körbart för att så att säga ha en grund att börja bygga på. Har laddat ner senaste versionen av MPLAB med HiTech PICC-kompilatorn. Försöker nu kompilera diverse olika gamla tutorial-projekt som kom med när jag köpte PICKitet, men det vill sig inte riktigt, för det verkar som att include-filerna har ändrats en del sen sist. Får bara upp en bunt med "unidentified symbol".
Kan man bara få något att kompilera så har man ju så att säga en bra grund att bygga vidare på sen, men när man inte ens får skiten att kompilera så är det tungt att komma vidare.Error [800] test.as; 45. undefined symbol "PWRTEN"
Error [800] test.as; 45. undefined symbol "UNPROTECT"
Error [800] test.as; 45. undefined symbol "BORDIS"
Error [800] test.as; 45. undefined symbol "MCLRDIS"
Error [800] test.as; 45. undefined symbol "WDTEN"
Error [800] test.as; 45. undefined symbol "INTIO"
Det är inte så att någon råkar sitta på ett simpelt projekt (typ ramverk) som går att kompilera i MPLAB med HiTech PICC? Jag har ett antal olika PICar att programmera, just nu sitter det en 12F675 i programmeraren, men jag har även: 16F684, 12F629, 12F683 samt 16F630 som går att programmera i PICKit 1 (samt ett antal andra som kräver bättre programmerare).
Det finns ju mänger med olika tutorials på nätet, men de tenderar att inrikta sig på hur man gör specifika uppgifter (typ debouncing, blinka led, timers, o.s.v, men det är inte det jag behöver. Jag behöver bara få något att kompilera en gång, så jag kan komma igång.
Givetvis skulle jag kunna köra asm, då är det bara att sitta med databladet och göra all initiering och sen köra igång, men det är inte asm jag är ute efter att programmera nu.
Vore väldigt tacksam!