I ett projekt som jag håller på med så vill jag styra fem roxcore mediaspelare att starta och stoppa mediafiler via USB-ingången. Det fungerar när jag kopplar ett USB-tangentbord av vanlig modell till spelaren. Nu vill jag kunna läsa av någre yttre givare mm att styra spelarna istället och jag tänkte bygga detta kring en Basic Stamp, som jag jobbat en del med, och koppla den till USB-modulen (modulerna, det blir väl 5 st då?) UM232R, som ska styra spelarna. De ska styras helt individuellt via USB.
USB, drivers och sånt är jag helt novis inom, så ni får vara väldigt grundliga i tips och hjälp. Kort sagt, jag behöver hjälp med hård och mjukvara att skicka tangenttryckningen "p" samt "s" till rätt spelare. Resten av programmeringen kring givare mm klarar jag. Det jag vet fungerar är att en PC hittar USB-modulen och kan identifiera den som en COM-port. Men vad behöver USB-modulen för data från Basic Stampen och vad måste till mellan dem i koppling (TxD, RxD, men vad mer) för att skicka t.ex. ett "p"?
/Erik