http://www.tme.eu/se/details/max6675isa ... im-dallas/#lizerdboy skrev:TME?? , hittade inget vettigt när jag sökte på det
Senaste kretskortet
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Senaste kretskortet
Mina två första kort från Iteadstudio...
Duodecima, en egen Arduino-klon med LCD, Realtidsklocka med batteribackup, Knappar, 12V Fläktstyrning, samt 16 kanaler PWM-styrning i litet format (100x36mm). Hexa4101, en kompakt (100x36mm) högeffekts LED-drivare för 6st individuellt PWM-styrda LED-slingor (Upp till 6x8 st 3W Cree LED), för montering mot kylfläns.
Duodecima, en egen Arduino-klon med LCD, Realtidsklocka med batteribackup, Knappar, 12V Fläktstyrning, samt 16 kanaler PWM-styrning i litet format (100x36mm). Hexa4101, en kompakt (100x36mm) högeffekts LED-drivare för 6st individuellt PWM-styrda LED-slingor (Upp till 6x8 st 3W Cree LED), för montering mot kylfläns.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- ochkl0620
- Kontakt:
Mitt senaste men halvtaskigt resultat :/
Eftersom jag är ny på detta, vad gör jag fel?
Eftersom jag är ny på detta, vad gör jag fel?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
- ochkl0620
- Kontakt:
2x8w uv rör.
utskrift på dubbla OH film. Framkallar i kaustiksoda 1 kork/ L vatten
EDIT: belyser 70 sek
utskrift på dubbla OH film. Framkallar i kaustiksoda 1 kork/ L vatten
EDIT: belyser 70 sek
Då skulle jag nog satsa på att spä ut kaustiksodan mer men du kan ju vänta och se vad du får för andra svar... 

- Klas-Kenny
Jag tycker att det ser ut som OH-filmen inte ligger riktigt tätt emot laminatet.
För stark framkallare har i alla fall jag aldrig varit med om, tycker det bara är framkallningstiden som förändras med starkare/svagare framkallare.
För stark framkallare har i alla fall jag aldrig varit med om, tycker det bara är framkallningstiden som förändras med starkare/svagare framkallare.
Är alla kanter efter tillskärning släta? lite som sticker upp och du får det inte bra då ljuset kommer in imellan. Hur gör du när du belyser? Kan tänka mig att det har kommit in UV-ljus och därav blivit sådär.
Ja, det har ni ju rätt i, det ser ut som om kanten närmast i bild kanske sticker upp lite. 
Ang. för stark framkallare så har jag märkt att om man inte låter pulvret (använder sånt man köper på t.ex. Kjell el. Electrokit)
lösa sig ordentligt så att det lägger sing ett korn ovanpå kortet när man badar det så försvinner all fotoresisten där, därav
den tanken. Om inte OH:n legat emot ordentligt så brukar det iaf. för mig bli suddigt men det ser rätt skarpt ut på det här kortet.

Ang. för stark framkallare så har jag märkt att om man inte låter pulvret (använder sånt man köper på t.ex. Kjell el. Electrokit)
lösa sig ordentligt så att det lägger sing ett korn ovanpå kortet när man badar det så försvinner all fotoresisten där, därav
den tanken. Om inte OH:n legat emot ordentligt så brukar det iaf. för mig bli suddigt men det ser rätt skarpt ut på det här kortet.
10 sekunder är alldeles för snabbt hur som helst, om man inte är supermannen.
Kanske går med träning, att hinna med och se och snabbt som attan skölja av i
rätt ögonblick men jag skulle nog ta det lite lugnare..
Kanske går med träning, att hinna med och se och snabbt som attan skölja av i
rätt ögonblick men jag skulle nog ta det lite lugnare..

Jag tog en glasskiva och lade över oh-plasten så den låg dikt an mot kretskortet.