Starta hacklab i Stockholm?

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
xraid

Re: Starta hacklab i Stockholm?

Inlägg av xraid »

Senast redigerad av xraid 2 mars 2012, 21:50:49, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

Såja, jag satt och väntade på Pizza och tänkte fylla ut tomrummet lite på Hacksthlm.se.
Sagt och gjort! Drar upp en till post om par timmar när jag fått i mig lite käk, bla. idéer och tid för nästa möte, kan vara bra att visa sånt utåt med :)

Förresten, zeus har ett konto på sajten - men om det finns fler som känner sig lockade att skicka lite eller vad som helst - säg till så ordnar jag det direkt! :)
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

Jine , jag tror mig reggat mig där och kan skapa fritt ? . fick sån mail är du du osv . tror jag skapade nåt med ... men för att css'a menar du . nån färg nånstans vore trevligt ... ;-)

edit : wow helt ny frisyr . snyggt ...

jag kanske övernitiskt skeptisk till svennes attityd generellt men "makerspace" = skaparplats är vad vi ska trycka på i tjänstemannavalsen ? ...

Edit: reggat mig på wikin . fronten = web skall nog redaktörena endast ha tillgång till ... ser helbra ut samt copyn är världsklass . om man kan svenska vill säga ... heh ...
Senast redigerad av xraid 2 mars 2012, 20:37:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

Nja, wiki'n som du registrerade dig på (vilket egentligen inte behösv) och Wordpress-bloggen är inte samma sajt, dom delar inte heller användarbas.
Wiki'n finns kvar till höger, och "sajten" (blogg?) är tänkt för att presentera oss. Vi diskuterade det på första mötet förut.

Jag har pratat med min far ang. gemenemans attityd och tänk om "hackerspace", "fablab" etc och vad han associerar det med.
Generellt verkar folk ha bilden att hack == något dåligt, destruktivt och förödande, så det bör vi nog inte ha med i namn egentligen.
Fab däremot verkar det bara vara yngre folk som sett Fab5 som associerar det till HBT-kretsen.

Makerspace låter vettigt imo, men namn etc. är marigt och något vi får ta upp på mötet tycker jag :)
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

xraid skrev: ser helbra ut samt copyn är världsklass . om man kan svenska vill säga ... heh ....
Haha, tack. Jag skrev det på en kvart med världens sprängande huvudvärk, lite grammatiska fel här och där.. men men :)
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

har hunnit sova på detta dära namn grejset en vecka typ ... och globalt tror jag Vi skall vara är hacksthlm . men PR mässig i svealand heta 'skaparesthlm' bläää ... inget hindrar oss ha 2-3 föreningar, samma stadgar hackersthlm, swehack, tjänstemannavalssthlm ...

I vanligt företagande finns begreppet bifirma samt Label, TM osv ...
Användarvisningsbild
Jonyverse

Inlägg av Jonyverse »

Det går framåt! Jätteintressant projekt.
Jag har tyvärr ganska mycket på både jobbet och hemmafronten så det är tyvärr inte lätt att komma på möten närmsta tiden. Annars skulle jag jättegärna göra det.

Jine: Snyggt skriven programförklaring. Om du vill kan jag finslipa texten lite.
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

Vi bör ? skall Vi ? . ustream alt skype grupp möten, även stödmedlemmars röst kan finnas i möteslokalen ? ..

nån som är bevandrad med ustream alt skype grupper här ...
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

Skype låter smidigast, lägg till Jim.nelin så kan jag la dra ihop en chatt iaf.

Jonyverse: Gärna! :)
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

Jonyverse skrev: Om du vill kan jag finslipa texten lite.
skapa en wiki avd. för edit av framsidan ...

?

!

hmmm ... händer inget på framsidan när jag laddar om . ;-) kanske ha en slump ruta var nåt nytt vid var omladd händer ? ...
kanske en medeltemperatur av GMS labs ... var sekund ... men den skulle då helst vara websockad ... så ingen omladd behövdes utan götet malmö sthlm nyheter bara dök upp ...
Användarvisningsbild
Jonyverse

Inlägg av Jonyverse »

Ja, ok. Jag gjorde en wikiavdelning där jag lagt in en mindre slipning av texten för lite mer flyt och några andra småjusteringar.
Jag vill inte ändra innehållet och känslan för den känns mitt i prick.
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

ska Vi prata make'r rörelsen DIY rörelsen som rör sig överallt än här ? i texten ... fotnötter till såna time magazine forbes artiklar så sebban å gänget ba åååååå ....

hehe
Användarvisningsbild
Jine
Kontakt:

Inlägg av Jine »

Det är väldigt sällan jag brukar påpeka stavning i forum eller diskussioner, men snälla xraid - försök skriva så man förstår vad du menar.
Jag må ha ont i huvudet, men jag förstog inte riktigt vad du syftar på varken i ditt förra inlägg eller det senaste...
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

hehe förstår . jag inte värst bra på text därför uppskattar jag mycket dom som kan accorda med ...

MAKE'er rörelsen vet du vad det är ? - annars googla ...
DIY rörelsen vet du vad det är annars googla ...

time magazine, forbes är stora västerlänska affärstidningar som di.se fast * 1000 ++

sebban = seb.se ++ typer som bara ser till sina golfkompisars investeringar ... dessutom klär dom sig likadant ;-)
Användarvisningsbild
xraid

Inlägg av xraid »

Jine vet du vad en websocket är ? html5 ? = websockad
Skriv svar