Starta hacklab i Stockholm?
Re: Starta hacklab i Stockholm?
Nu börjar det spåra ur, att ens tänka på att ha med HA att göra är totalt korkat. Jag bryr mig inte om ifall de är trevliga just där, de har sin stämpel och jag tror knappast att sponsorer ser så bra på det om de får reda på det..
Jag tror inte HA kör med sådana metoder, det brukar mest vara supporterklubbarna som gör det såvitt jag vet. Det jag har hört är just att det brukar vara rätt lugnt kring HAs lokaler, om man bortser från lite skjutningar och granatattacker och så 
Dessutom är ju Harley-muller bland det skönaste som finns, näst efter V8-muller

Dessutom är ju Harley-muller bland det skönaste som finns, näst efter V8-muller

Finns inget lockande i ditt meddelande alls. Jag drar mig ur detta projekt helt och fortsätter på min linje istället.
Enda anledningen till att Barse frågade är ju för att vissa dylika klubbar har varit kända för att ha "tvingande" avgifter och man får problem om man inte betalar...
Ta både mitt och Walles inlägg med lite humor
Ta både mitt och Walles inlägg med lite humor

Mitt inlägg var inte ett svar på ditt inlägg! Mitt inlägg var, som Meduza också påpekade, skrivet med "glimten i ögat". Jag hade inte ens sett ditt inlägg när jag skrev mitt svar (ditt inlägg var på ny sida, vilket jag helt missade att det fanns en sådan).toffie skrev:Finns inget lockande i ditt meddelande alls. Jag drar mig ur detta projekt helt och fortsätter på min linje istället.
Snacka om att överreagera, jeez..
De finns bara i närheten och har inget med just den här lokalen att göra!
Liknande grupperingar finns på väldigt många ställen och just det bör inte vara något som stjälper ett förslag.
Ska vi bestämma måndag?
Liknande grupperingar finns på väldigt många ställen och just det bör inte vara något som stjälper ett förslag.
Ska vi bestämma måndag?
Måndag är bra, alla verkar kunna då ...
Det viktiga är att få igång föreningen på måndag samt med org-nummer i veckan, sen ansluta så många medlemmar som möjligt, aktiva + stödmedlemmar.
Jag undersöker bidrag och stöd och det finns en massa där ...
Här behövs en massa bra "text" som förklarar hackerspaces, utbildar att det är en kreativ fri inkubator för STEAM (Science, Technologie, Education, Art, Math) . En bra copywriter genast skulle hjälpa oss enormt att etablera grunderna för spons/bidrag/stöd.
Lokaler dräller det av men väldigt få som är udda och trevliga samt har en BRA värd.
Det viktiga är att få igång föreningen på måndag samt med org-nummer i veckan, sen ansluta så många medlemmar som möjligt, aktiva + stödmedlemmar.
Jag undersöker bidrag och stöd och det finns en massa där ...
Här behövs en massa bra "text" som förklarar hackerspaces, utbildar att det är en kreativ fri inkubator för STEAM (Science, Technologie, Education, Art, Math) . En bra copywriter genast skulle hjälpa oss enormt att etablera grunderna för spons/bidrag/stöd.
Lokaler dräller det av men väldigt få som är udda och trevliga samt har en BRA värd.
Bra!
Måndag 5 mars möte klockan 18.00, hos Barse!
Exakt adress kommer.
Exakt adress kommer.
Senast redigerad av zeus 1 mars 2012, 23:16:03, redigerad totalt 1 gång.
Jag har uppdaterat doodlen så att den återspeglar att det är måndag som gäller!
http://www.doodle.com/e9t46mmwqaqzzwfw
http://www.doodle.com/e9t46mmwqaqzzwfw
Om lokalen lämpar sig : ett pallstallage + gaffeltruck, på pall monterar man ett plywood golv och bygger en maskin arbetsplats , kanske tom. lödstationer, datorstationer osv.blueint skrev:Kanske man kan packa maskiner på höjden som man drar ut vid användning?
Om någon missat!zeus skrev:Bra!
Exakt adress kommer.
Adressen är Drottninggatan 108 och företaget heter Jayway.
Närmaste T-bana är Rådmansgatan.
Senast redigerad av zeus 1 mars 2012, 23:15:44, redigerad totalt 1 gång.
Hej förresten, jag är ny på denna sida men en av de första trådarna jag såg som riktigt fånga mig var denna och skulle vara väldigt intresserad av något sådant..
Senast redigerad av Cable 2 mars 2012, 21:20:16, redigerad totalt 2 gånger.
Bara att komma på mötet! Alla är välkomna!
Kolla även hemsidan: http://hacksthlm.se/
Kolla även hemsidan: http://hacksthlm.se/