Cebit 2012, någon som skall dit?
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Re: Cebit 2012, någon som skall dit?
Jag har har tillbringat många tidiga marsveckor på Cebit, men känner att det för min del har spelat ut sin roll.
Men visst har det varit lärorikt och nyttigt att kunna se den enorma mängden! Av allt inkl Umpa Umpa!
Men visst har det varit lärorikt och nyttigt att kunna se den enorma mängden! Av allt inkl Umpa Umpa!
Lite praktisk info kan vara bra:
http://www.cebit.de/home
Hannover fairground
CeBIT 2012, 06 - 10 Mars
Dagsbiljett: 34 EUR (302 SEK)
Eventbiljett: 79 EUR (702 SEK)
http://www.cebit.de/home
Hannover fairground
CeBIT 2012, 06 - 10 Mars
Dagsbiljett: 34 EUR (302 SEK)
Eventbiljett: 79 EUR (702 SEK)
Det var inte farligt inträdespris. Däremot lär det väl vara tokdyrt att hitta sovplats. Flyg verkar dyrt och inte särskilt bra, och om man vill supersnåla så blir det värsta fakirresan med tåg med femtioelva byten och ett par timmars sightseeing i nån håla i danmark. Respriset (via db.de) på £39 enkel resa Göteborg-Hannover är iofs inte helt fel. Undrar om man får tälta inne på stationen i nån håla i Danmark?

- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Kan jag ge lite tips!
Jag har hyrt en lägenhet inne i Hannover när vi själva ställde ut. Det var praktiskt.
Biljetten till Mässan gäller ju även kollektiva transporter inom Hannover!
Ett par gånger har vi hyrt stugor uppe i Ferienhartz typ semesterstugor.
Men det som kanske är smidigast är att bo i exempelvis Celle och ta tåget direkt in till mässan!
Man skall ja klart för sig, att trots att de i princip vänder på hela Autobahn, tar det tid med bil.
Vet en gång när jag försökte boka i Fallingboställ, mitt emellan Hamburg och Hannover, kunde jag bara boka dubbelrum, och det till året därpå!
Jag har hyrt en lägenhet inne i Hannover när vi själva ställde ut. Det var praktiskt.
Biljetten till Mässan gäller ju även kollektiva transporter inom Hannover!
Ett par gånger har vi hyrt stugor uppe i Ferienhartz typ semesterstugor.
Men det som kanske är smidigast är att bo i exempelvis Celle och ta tåget direkt in till mässan!
Man skall ja klart för sig, att trots att de i princip vänder på hela Autobahn, tar det tid med bil.
Vet en gång när jag försökte boka i Fallingboställ, mitt emellan Hamburg och Hannover, kunde jag bara boka dubbelrum, och det till året därpå!