Min bil är en Opel Vectra.
Jag har några knappar som jag inte använder speciellt mycket på ratten och min tanke var att jag skall använda en av dom som svara knapp.
Att lösa detta är inte jättesvårt, det är ju bara att köpa en färdig handsfree och hacka den lite så den får en extern knapp.... Men så funderade jag vidare....
Jag har även en outnyttjad display i bilen som var till orginal-stereon. Denna skall inte vara jättesvår att kommunicera med så den skulle jag kunna utnyttja till att visa vem som ringer.
Bluetooth-handsfree finns ju även med display, men då är vi lite inne på mer avancerad hacking.

Jag googlade lite och sökte även här, men det verkar inte vara någon som har haft mina funderingar?!?
Jag vill gärna att den är kompatibel med iphone, eftersom det är det jag använder

Jag vill absolut att den skall ansluta till min telefon så fort jag är i bilen, utan att behöva para ihop i några menyer eller liknande varje gång.
Finns det någon som har haft samma funderingar?
Finns det någon som kan rekommendera en bra handsfree att hacka?
Det kanske finns någon modul som man kan använda och bygga en helt egen krets?? men dom flesta liknande modulerna kan väl inte hantera ljud va?
Andra funderingar?