Fotografisk film, köpställen?
Fotografisk film, köpställen?
jag undrar hur stor skillnad de på att använda OH-papper gämfört mot
Fotografisk film. och om man vinner mycket på att använda de ist när jag ska exponera mina kort,
jag har ett kompakt kort med minsta ledningsbredd 0.2mm och 0.2 clearens.
Draughting Film och Fotografisk film är väll samma sak ??
jag har kört 0.3mm förut med OH papper med ok resultat, men jag vill ha bättre..
jag så vart kan jag köpa Fotografisk film någonstanns ?
eller finns de någe bättre sätt att framställa med högre precision på kortet ??
// Mvh micke
Fotografisk film. och om man vinner mycket på att använda de ist när jag ska exponera mina kort,
jag har ett kompakt kort med minsta ledningsbredd 0.2mm och 0.2 clearens.
Draughting Film och Fotografisk film är väll samma sak ??
jag har kört 0.3mm förut med OH papper med ok resultat, men jag vill ha bättre..
jag så vart kan jag köpa Fotografisk film någonstanns ?
eller finns de någe bättre sätt att framställa med högre precision på kortet ??
// Mvh micke
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Du har nog fått detta om bakfoten.
Ska du få till en riktigt bra film, skicka då din Gerberfil till typ Fotoprodukter och be dom skriva ut filmerna, kostar en slant men ska man så ska man.
Ska du ha fram sk. fineline kort så köp tjänsten att plotta filmerna, det vinner du på i längden. Sen får man ju hoppas att du kan etsa på ett riktigt sätt också. Men det bästa är att skicka iväg den typen av jobb till någon som gör kort dag ut och dag in = det blir billigast!
Det är ingen idé att du försöker dig på att *experimentera*, antar att du inte har en fotoplotter, eller? Och är det så att du har tillgång till en sån så borde den som har plottern ha tillgång till film och framkallningsmaskiner.
MAO.... Fineline jobb KOSTAR !
Ska du få till en riktigt bra film, skicka då din Gerberfil till typ Fotoprodukter och be dom skriva ut filmerna, kostar en slant men ska man så ska man.
Ska du ha fram sk. fineline kort så köp tjänsten att plotta filmerna, det vinner du på i längden. Sen får man ju hoppas att du kan etsa på ett riktigt sätt också. Men det bästa är att skicka iväg den typen av jobb till någon som gör kort dag ut och dag in = det blir billigast!
Det är ingen idé att du försöker dig på att *experimentera*, antar att du inte har en fotoplotter, eller? Och är det så att du har tillgång till en sån så borde den som har plottern ha tillgång till film och framkallningsmaskiner.
MAO.... Fineline jobb KOSTAR !
kanske de, jag prata med jörgen på www.jetronic.se och han prata om fotografisk film, så jag vill veta mer , och vart man kan få tag på de,
Ska du få till en riktigt bra film, skicka då din Gerberfil till typ Fotoprodukter ?? vilka e de, hemsida ???
nix ingen plotter
jag vill bara veta om de finns någe bättre sätt än OH papper som man kan ta fram själv,
vilka gör fineline kort ?
Ska du få till en riktigt bra film, skicka då din Gerberfil till typ Fotoprodukter ?? vilka e de, hemsida ???
nix ingen plotter
jag vill bara veta om de finns någe bättre sätt än OH papper som man kan ta fram själv,
vilka gör fineline kort ?
det är OH pappret som sätter min gräns då jag inte får ut tillräcklig svärta
för att de ska funka tillfredställande,
jag gjorde ett proto kort som alldrig vart använt med 0.254mm ledare och 0.4 clearens och de funkade alldeles utmärkt,
men då hade jag 5 OH papper på varandra för att få tillräklig svärta.
microscop för att centrera OHpapprena, klurigt med så små ledare,
jag hoppads på ett shysstare papper som man kunde skriva ut på ist för OH-pappret som släpperigenom vid färgen.
Vad är drafting papper för något då ??
krav =), jepp visst har jag caddat kortet redan, men jag gjorde de inte så litet om jag visste att jag inte kunde få ut de själv, så de fixar sig,
0.05mm mindre kan jag fixa,
om man tar laser OH papper och kör i bläckstråleskrivare så får man ett skickt som är utan småhål som i OH-papper för bläck,
beluser den med uv ljus ett bra tag så de torkar och gör 3 st lager så ska de fixa sig, men de e bara mer jobb, tar typ en dag =/.
jag är inte oroad tecno =), vill du se en bild sen ?? =)
för att de ska funka tillfredställande,
jag gjorde ett proto kort som alldrig vart använt med 0.254mm ledare och 0.4 clearens och de funkade alldeles utmärkt,
men då hade jag 5 OH papper på varandra för att få tillräklig svärta.
microscop för att centrera OHpapprena, klurigt med så små ledare,
jag hoppads på ett shysstare papper som man kunde skriva ut på ist för OH-pappret som släpperigenom vid färgen.
Vad är drafting papper för något då ??
krav =), jepp visst har jag caddat kortet redan, men jag gjorde de inte så litet om jag visste att jag inte kunde få ut de själv, så de fixar sig,
0.05mm mindre kan jag fixa,
om man tar laser OH papper och kör i bläckstråleskrivare så får man ett skickt som är utan småhål som i OH-papper för bläck,
beluser den med uv ljus ett bra tag så de torkar och gör 3 st lager så ska de fixa sig, men de e bara mer jobb, tar typ en dag =/.
jag är inte oroad tecno =), vill du se en bild sen ?? =)
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
...vill du se en bild sen ?? =)
Näe men gärna ett kort som jag kan kolla med lupp/mikroskop. Missförstå mig rätt nu men många med mig säger att detta inte kommer att lira så bra som du tycks tro. Den specen du har satt upp håller inte för enkelt hemkok, omöjligt är det inte om du har fotoplottade filmer att utgå ifrån.
Men vill du slösa tid och pengar så......
Jag säger som Icecap, SHIT IN = SHIT OUT.
Näe men gärna ett kort som jag kan kolla med lupp/mikroskop. Missförstå mig rätt nu men många med mig säger att detta inte kommer att lira så bra som du tycks tro. Den specen du har satt upp håller inte för enkelt hemkok, omöjligt är det inte om du har fotoplottade filmer att utgå ifrån.
Men vill du slösa tid och pengar så......
Jag säger som Icecap, SHIT IN = SHIT OUT.