Det här med BEC från ett ESC (5V från fartreglage)

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
X-IL
EF Sponsor

Det här med BEC från ett ESC (5V från fartreglage)

Inlägg av X-IL »

Fick hem ett billigt fartreglage som jag köpt på Tradera igår. Den har bara en trepolig kabel ut till radiodelen, brukar man mata radion med samma ingång som en kanal? Min uråldriga radiomottagare har batteriingång separat, men den borde jag kanske kunna strunta i nu då?

Jag vet att ny radio och sändare inte kostar mycket, men tänkte slippa det om det går.

OT: Sen insåg jag nog just att jag råkade köpa ett fartreglage utan back... Det låg under RC-båtar så jag trodde ju att det skulle ha back, men manualen verkar antyda flyg, och då finns den ju inte där. Jaja, det var ju en fet miss om det är så.
Användarvisningsbild
90kar08

Re: Det här med BEC från ett ESC (5V från fartreglage)

Inlägg av 90kar08 »

Om fartreglaget har BEC så är det bara att koppla in den trepoliga kontakten till mottagaren
som man kopplar in ett vanligt servo så matas mottagaren därigenom.

Om du behöver ett fartreglage med back så har jag ett par båtreglage du kan få köpa billigt.
Minns dock inte hur hög ström de klarar. Men det är minst 12A, kanske 25. :humm:

Skicka ett PM om du är intresserad.
X-IL
EF Sponsor

Inlägg av X-IL »

Du har numer ett PM, och tack för att du bekräftade mina tankar om hur det funkar med BEC.
Användarvisningsbild
Glenn
Kontakt:

Inlägg av Glenn »

plus och minus brukar vara paralellkopplade i mottagaren mellan alla kanaler och batteriingången, så det går alldeles utmärkt att mata det via vilken kontakt som helst.
Skriv svar