Projekt Modig (CNC)
Projekt Modig (CNC)
Tänkte att jag gör en ny tråd nu.
Idag började nämligen projekt Modig, flytt av Modig-maskinen jag fick i denna tråden: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 6&p=800635
Idag har vi kopplat loss operatörspanelen, och fick trevlig hjälp att plocka loss spåntransporten och kylvätsketanken. Den stora styrboxen till spindlarna som även innehåller kylning till spindlarna är också nästan helt losskopplad, kanske 6-7 kablar till att koppla loss.
Ett par bilder: Operatörspanelen:
Imorgon ska alla "lösa delar" (är väl bara drygt två ton) transporteras till Bålsta. Maskinen går förhoppningsvis på måndag.
Idag började nämligen projekt Modig, flytt av Modig-maskinen jag fick i denna tråden: http://elektronikforumet.com/forum/view ... 6&p=800635
Idag har vi kopplat loss operatörspanelen, och fick trevlig hjälp att plocka loss spåntransporten och kylvätsketanken. Den stora styrboxen till spindlarna som även innehåller kylning till spindlarna är också nästan helt losskopplad, kanske 6-7 kablar till att koppla loss.
Ett par bilder: Operatörspanelen:
Imorgon ska alla "lösa delar" (är väl bara drygt två ton) transporteras till Bålsta. Maskinen går förhoppningsvis på måndag.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Senast redigerad av Walle 16 februari 2012, 20:23:24, redigerad totalt 2 gånger.
- Klas-Kenny
Re: Projekt Modig
Monterade ni maskinen i taket? 
Edit: Eller jaha, det där är på ursprungsplatsen. Är den monterad i taket förstår jag att det är lite klurigt att flytta på den

Edit: Eller jaha, det där är på ursprungsplatsen. Är den monterad i taket förstår jag att det är lite klurigt att flytta på den

- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Men Walle då, fotograf och allt
Varför lägger du inte upp bilderna på EF servern istället så finns dom där även i framtiden.

Varför lägger du inte upp bilderna på EF servern istället så finns dom där även i framtiden.
Hmm, bilderna kommer ut rätt här på min telefon. Tyvärr kan man inte ladda upp till forumet med iPhone från webbläsaren, och jag har ingen dator tillgänglig.
Vilket projekt, lycka till! Har ni kastat ut något annat eller skaffat större lokaler?
ojojoj, vilken underbar maskin det ser ut att vara!!
Följer det här med spänning
Följer det här med spänning

Vi hade tänkt att flytta OMZn och klämma in den där, men det slutade med att vi hyrde lite extra utrymme. Det kommer nog inte bli helt optimalt, men vi kommer nog flytta till större lokaler inom något år.dar303 skrev:Vilket projekt, lycka till! Har ni kastat ut något annat eller skaffat större lokaler?
Re: Projekt Modig (CNC)
Grejen är att jag håller mobilen så jag kan använda en av volymknapparna som avtryckare. Jag får vända bilderna imorgon när jag sitter vid en dator 

- Klas-Kenny
Kan du inte rotera bilder mha. mobilen?
Dessa iPhones...
Edit: insåg just att du inte skrivit i tråden att du har en iPhone, börjar forumläsandet gå över gränsen när man vet vad forumisterna har för telefoner?
Dessa iPhones...

Edit: insåg just att du inte skrivit i tråden att du har en iPhone, börjar forumläsandet gå över gränsen när man vet vad forumisterna har för telefoner?

Sluta klaga, vänd på skärmen
Är det officiellt var kom ifrån eller är det
?
Har ni konkreta planer för vad den ska användas till?

Är det officiellt var kom ifrån eller är det

Har ni konkreta planer för vad den ska användas till?