Problemet med den lösningen blir att om man råkar trycka två gånger på sin knapp så tickar andra lagets klocka... varje tryck på nån av knapparna kommer ju att växla vilken klockan som tickar.
Jag skulle nog lösa det med två växlande tvåpoliga brytare och två (tvåpoliga?) reläer som kopplas för självhållning (och min lösning med två batteridrivna väckarklockor). En tvåpolig "reset"-brytare behövs också.
Vid start är inget relä draget.
Tryck på en av knapparna drar ena självhållande reläet och släpper det andra (om det redan är släppt så händer inget speciellt).
Tryck på reset-knappen släpper bägge reläerna.
Nu vet jag inte om det finns viss risk för race-problematik, men såvitt jag kan komma på blir det bara sån om bägge knapparna trycks samtidigt.
Hittade en bild på självhållande relä i en annan tråd.
Man har alltså två såna kretsar, en för varje klocka.
Den blå knappens ena pol (kopplad som slutande) är "on" för blått relä och den andra polen (kopplad som brytande) är "off" för rött relä.
Den röda knappens ena pol (kopplad som slutande) är "on" för rött relä och den andra polen (kopplad som brytande) är "off" för blått relä.
Resetknappens två poler kopplas brytande i serie med varsin off-kontakt.
Reläernas "lediga" pol används för att ge matning till klockan (och parallellt med klockan kanske man kan lägga några lysdioder).
Nu blir det kanske lite problem i och med att reläerna kanske behöver högre spänning än de 1,5 V som klockan behöver, men det borde kunna funka rätt bra att bygga en simpel "spänningsregulator" för klockan av ett motstånd och en lysdiod. Klockan drar antagligen ingen ström att tala om så med en lysdiod som ligger på 1,6-1,7 V så kan man koppla den direkt parallellt med lysdioden.