Jahapp, eftersom jag råkat nämna i andra trådar att jag bygger en tricopter så kom ju frågan "var är projekttråden?" upp ganska omgående

Så det är väl bara att krypa till korset och skriva lite om mitt bygge. Jag har byggt och flugit en Quad (med styrkort från ToPNoTCH) men tyckte att det var besvärligt med orienteringen när jag flög den så nu ska det bli en tricopter oxå...
Jag bygger i trä och försöker att hålla mina konstruktioner så enkla som möjligt. Har man inte så mycket tid så gäller det att bygga enkelt och snabbt när man väl får ett tillfälle.

Har mestadels använt material som jag råkade ha liggande hemma men generellt är det 10x10mm furulist till armarna, 2mm och 3mm plywood till mittendelen, 2.5mm buntband för att fästa motorerna, M3 skruv
Jag har hämtat mycket inspiration från
www.rcexplorer.se men gjort en del eget. T.ex. så har jag mycket vidare vinkel mellan de främre "benen" för att få fram kameran såpass att propellrarna inte kommer med i bild.
Motorena är DT-750 från HobbyKing
Fartreglagen är 20A BlueSeries från HobbyKing (flashade med ny firmware för snabbare reglering)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.