David: Sorry, var inte meningen att hijacka din tråd. Blev lite offtopic om man säger så

/F
Har tyvärr inte templaten i något vettigare format änPopUnoNkoK skrev:Detta är ett sånt där "så-jävla-sjukt-sammanträffande" ögonblick för mig.
Jag har beställt en "första uppsättning" med grejjer till Quad- alternativt tricopter från HobbyKing som jag väntar på. Har en egen CNC fräs från kina och har tänkt bygga egen ram.
Har hängt mycket på RCexplorer de senaste dagarna och tittat på filmer, läst guider och snubblat in på Flite Test som jag inte sett tidigare.
Under denna tid har jag tänkt, denna kille måste juh hänga på EF, undra vilket nick han har?
Många tack för en bra, informativ och inspirerande hemsida.
En liten fråga. Har du din Tricopter V1 Template i nåt annat format för oss som har tillgång till CNC eller liknande? Alltså någon typ av vektorformat.
Jag har förståelse om du inte vill (Om du vill behålla designen för dig själv) eller om du inte har tid. Jag tänkte att det var värt att fråga i alla fall.
Jag tänkt försöka komma upp i luften så fort som möjligt och sedan uppgradera/bygga om allt eftersom.
Jag har en Logo700 men jag hoppas att en multirotor blir lite "lättsammare" att flyga. Inte lika mycket pengar/nerver inblandat.
Shit, detta blev ett långt inlägg.![]()
Allt detta ovan är juh Offtopic så...
OnTopic, ska bli riktigt kul att se vad du kan skapa med denna maskin.
MVH Peter
Just nu stitter jumprarna på ON ON, vilket jag fattar som 1/1.Med 16steg/step=2133,3333 Steps per unit
Med 8steg/step=1066,6667 Steps per unit
Med 4steg/step= 533,3333 Steps per unit
Med 2steg/step= 266,6667 Steps per unit
Med 1steg/step= 133,3333 Steps per unit
Stegen ställer du på kontrollerkortet med jumprarna.
tror det är såhär:
on on 1/1
on off 1/2
off on 1/4
off off 1/16
Beror på vilken krets man har på kortet:
Med A3977, så är det 1/1, 1/2, 1/4 och 1/8.
Med A3979, så är det 1/1, 1/2, 1/4 och 1/16.