Mydata TP9-2U installation
-
Mydata TP9-2U installation
Var bara tvungen att lägga upp några bilder från dagens inköp och (demontering)/installation.
En styck Mydata TP9-2U á 600 kg, 2,4m lång, 71 cm djup.
Utmaningen var alltså att transportera och montera maskinen en trappa ner från markplan via källartrappa.
Så planen för att demontera ner maskinen i så små delar att de gick att bära in och sedan montera på plats. Några bilder nedan. Finns det intresse så kanske det kommer några fler bilder. Fick justera dörrkarmen lite för att få in den.
En styck Mydata TP9-2U á 600 kg, 2,4m lång, 71 cm djup.
Utmaningen var alltså att transportera och montera maskinen en trappa ner från markplan via källartrappa.
Så planen för att demontera ner maskinen i så små delar att de gick att bära in och sedan montera på plats. Några bilder nedan. Finns det intresse så kanske det kommer några fler bilder. Fick justera dörrkarmen lite för att få in den.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- anders_bzn
- Kontakt:
Re: Mydata TP9-2U installation
Yeep Pick and place
får man undra hur mycket du fick ge för den ??
får man undra hur mycket du fick ge för den ??

-
Japps, en pick and place maskin från det svenska bolaget mydata.
Ihopmonteringen börjar bli klar nu, har startat upp och försökt ladda lite komponenter.
jadu, priset hamna på cirka 30k + lastbil + 4 pers*8 timmar (demontering - flytt - montering)
Ihopmonteringen börjar bli klar nu, har startat upp och försökt ladda lite komponenter.
jadu, priset hamna på cirka 30k + lastbil + 4 pers*8 timmar (demontering - flytt - montering)
-
- Kontakt:
Nice
Har spenderat många timmar framför en sådan, ca 6-7 arbetsår närmare bestämt. Hoppas att den är väl-servad! Fast du kanske inte ska montera något mindre än 0603?
Får man fråga vart ifrån du köpte den? Från en firma eller ifrån MyData? Dom två jag har kört har båda gått i Alingsås.

Har spenderat många timmar framför en sådan, ca 6-7 arbetsår närmare bestämt. Hoppas att den är väl-servad! Fast du kanske inte ska montera något mindre än 0603?
Får man fråga vart ifrån du köpte den? Från en firma eller ifrån MyData? Dom två jag har kört har båda gått i Alingsås.
-
Jo den ska vara väl-servad. Tydligen blivit bytt en del motorer senast i somras. I dagsläget ska den bara montera 1206:or så det e nog lungt.
Har köpt den från en elektronikfirma i Hisingsbacka, de har bytt upp sig till nyare/snabbare grejor.
Inget som råkar sitta på ett extra skak magasin för rör komponenter?
Har köpt den från en elektronikfirma i Hisingsbacka, de har bytt upp sig till nyare/snabbare grejor.
Inget som råkar sitta på ett extra skak magasin för rör komponenter?
Nej, men däremot så har jag ett par såna här transport-"band" eller vad man ska kalla det man sätter mellan olika delar i en monteringslinje,
3st tror jag, hör till fuji-maskiner men borde vara rätt universella då dom inte är någon större mängd elektronik... hade tänkt slakta dom för delar men om det är något du behöver så
3st tror jag, hör till fuji-maskiner men borde vara rätt universella då dom inte är någon större mängd elektronik... hade tänkt slakta dom för delar men om det är något du behöver så

-
Kan helt klart vara av intresse, är det stora pjäser? Kan du ordna en bild? Vad har du tänkt dig för pengar?
Stora och stora... kanske en meters längd på banan, knappa metern höga och kanske 60cm breda, ryms på en lastpall, väger inte mer än att dom går att bära runt på två pers... typ? 
Pengar... jadu något som uppväger vad delarna i dom är värda för mig och jobbet att skicka dom, inga fantasisummor jag är ute efter... vi kan fortsätta i PM

Pengar... jadu något som uppväger vad delarna i dom är värda för mig och jobbet att skicka dom, inga fantasisummor jag är ute efter... vi kan fortsätta i PM

Vad är det för firma?, kanske någon man kan skicka uppdragsjobb till?JohanRuben skrev:Har köpt den från en elektronikfirma i Hisingsbacka, de har bytt upp sig till nyare/snabbare grejor.
-
Hi
Did you have more picture ?
need to do same operation next week ,machine come here 3 April
and how many people was require for lift back the top on the base cabinet ?
Best regard
Marc Lalonde
Did you have more picture ?
need to do same operation next week ,machine come here 3 April

and how many people was require for lift back the top on the base cabinet ?
Best regard
Marc Lalonde